Hodjanernes Blog

4 juli 2013

Unge i Oslo rædselsslagne for at gå på gaden

Mange Oslo-ungdommer livredde for å gå ut

Kriminelle tenåringer sprer frykt i Oslo når de truer og raner jevnaldrende, men de lar seg ikke skremme av politiet. Mange skryter av at de er blitt arrestert.

Selv en muslim er tæt på at være mere racist:

Burhan Ahmed (15) forteller at han ofte føler seg utrygg og kjenner på risikoen for å bli ranet når han går i området på Bjerke.

Jeg tør å ta bussen, men når jeg går på setter jeg meg bare rolig ned og tar i hvert fall ikke opp mobilen. Kanskje jeg gjør det hvis jeg ser fire-fem etnisk norske. Til og med jeg begynner å få fordommer, sier Ahmed.

Mere på abcnyheter

“Vi kom­mer til å være helt kom­pro­miss­løse i for­sva­ret av det fler­kul­tu­relle Norge”

Kul­tur­mi­nis­ter Anni­ken Huitfeldt (Ap) oktober 2011.

4 kommentarer »

  1. Kun en væbnet borgerkrig kan rette op på det problem.

    falkeøje

    Like

    Kommentar af falkeøje — 4 juli 2013 @ 15:31

  2. “Til og med jeg begynner å få fordommer, sier Ahmed.”

    Nej Ahmed. Det kaldes erfaringer, ikke fordomme.

    Like

    Kommentar af Santor — 4 juli 2013 @ 15:31

  3. Når forældrene ikke vil fjerne dem fra gadebilledet, må vi.
    Noget skal ske

    Like

    Kommentar af Korsridderen. — 4 juli 2013 @ 15:56

    • Det var vi super dygtige til under krigen!!!
      Lad os få den tid tilbage.

      falkeøje

      Like

      Kommentar af falkeøje — 4 juli 2013 @ 19:25


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Skriv en kommentar