Hodjanernes Blog

1 august 2016

Pat Caddell on ‘Cooked’ Reuters Poll: ‘Never in My Life Have I Seen a News Organization Do Something So Dishonest’

On Sunday’s Breitbart News Daily with SiriusXM host Alex Marlow, political strategist Pat Caddell outlined his charge that Reuters tampered with its own daily tracking poll to manufacture a sudden surge for Hillary Clinton.

“They not only changed their formula, to put Hillary ahead. They went back and changed the results, for a week of results where Trump was ahead, and then they turned those into Hillary leads,” said Caddell. “They also erased all the former polling off the site. They didn’t tweak their procedure – they cooked it.”

Looking ahead, he predicted that Trump would win over voters by continuing to attack media bias and a rigged political system. Caddell actually deployed some harsher language than Trump has to date, which is not an easy bar to clear.

“Reporters are like cockroaches,” he said. “I hate to say this to reporters, but anyway, you flip on a light in a New York apartment, and cockroaches run everywhere. That’s what happens when you start shining a light on the media for what they refuse to tell people. And the greatest crime is not that they’re saying you must vote against Donald Trump, that he’s evil. The greatest crime is that they are hiding facts from the American people, to fit their narrative. They are making themselves, as I’ve said before, the enemies of the American people.”

Læs hele artiklen på Breitbart

Danske medier er ligeså biased for Hillary og imod Trump. Det er ikke mere end nogle få dage siden jeg hørte værtinden (Højlund) på vores Public Service kanals DR P1 Debat åbent erklære sig som Trump modstander.

Danske medier renvasker dagligt Hillary og tilsviner Trump.

16 juni 2010

Reuters fauxtografi

15 maj 2008

Debat: KORT SAGT: Manipulerende nyhedsbureauer

Når amerikanske soldater opererer, beretter Ritzau og Reuters altid indgående om de civile ofre.

Men under de nuværende kampe i Libanon mellem regeringshæren og Hizbollah er der ingen rapporter om civile tab, grædende kvinder foran ødelagte huse eller dramatiske billeder af følelsesudbrud i forbindelse med begravelsen af uskyldige børn.

Enten er de aktuelt stridende parter bedre til at undgå civile tab end andre, eller også har Ritzau og Reuters en politisk dagsorden, som danske medier videreformidler uden at blinke.

Johan Drost, Jyllands-Posten 15.05.2008

31 august 2006

Endnu mere skam over Røde Kors og en endelig en politiker der tør stå op mod medierne

One of the very few politicians to voice concern at this phenomenon is Australia’s foreign minister Alexander Downer, who said:

What concerns me greatly is the evidence of dishonesty in the reporting out of Lebanon. For example, a Reuters photographer was forced to resign after doctoring images to exaggerate the impact of Israeli air attacks. There were the widely-reported claims that Israel had bombed deliberately a Red Cross ambulance.

In subsequent weeks, the world has discovered those allegations do not stand up to even the most rudimentary scrutiny. After closer study of the images of the damage to the ambulance, it is beyond serious dispute that this episode has all the makings of a hoax. Yet some of the world’s most prestigious media outlets, including some of those represented here today, ran that story as fact – unchallenged, unquestioned. Similarly, there has been the tendency to report every casualty on the Lebanese side of the conflict as if a civilian casualty, when it was indisputable that a great many of those injured or killed in Israeli offensives were armed Hezbollah combatants.

My point is this: in a grown-up society such as our own, the media cannot expect to get away with parading falsehoods as truths, or ignoring salient facts because they happen to be inconvenient to the line of argument – or narrative – that particular journalists, or media organisations, might choose to adopt on any given controversy or issue.

Can anyone imagine the British Foreign Secretary, Margaret Beckett, saying this? Of course not. The level of anti-Israel, anti-American madness has reached such a pitch in Britain that any similar expression of alarm at the manifestly blatant mendacity in the reporting of the Middle East has simply become unthinkable.

Now the Red Cross has rebuked Australian Foreign Minister Downer for relying on an “unverified” blog for his claim. As Little Green Footballs observes, this was the same Red Cross which – as LGF previously reported – once the ‘unverified’ blog started using those vanishing journalistic attributes such as eyesight and brain activity to state the overwhelmingly obvious, quietly removed from its website the high-resolution image of the ambulance that had allegedly been struck. For if these pictures were indeed a lie, then the Red Cross itself is squarely in the frame for disseminating it.

* The claim that Israel fired a missile which hit a Reuters vehicle and wounded two cameramen. One was a Reuters employee, Fadel Shana; the other, Sabbah Hmaida, was described by Reuters as working for a “local news website”; although as Little Green Footballs noted, he was also reported variously as working for

1) a local news web site, 2) an Arabic network, 3) Palestinian Media Group, and 4) Dubai TV

– and now Caroline Glick has revealed in the Jerusalem Post that he was actually working for none other than Iran.

Mere hos Melanie Philips

31 januar 2006

Imam viser falske billeder og BBC kolporterer dem

I et tv-indslag hævdede BBC World mandag, at Morgenavisen Jyllands-Posten har offentliggjort billeder af profeten Muhammed med grisenæse og griseører.

I indslaget fra BBC optræder imam Abu Bashar ansat i Nyborg Statsfængsel, mens han fremviser billedet af profeten som gris til officielle repræsentanter for Den Arabiske Liga, der senere har fordømt tegningerne.

Den britiske journalist, som lægger stemme til indslaget, hævdede desuden, at Jyllands-Posten havde undskyldt offentliggørelsen af tegningerne.

Kan piske stemning op

Statsministeriet oplyser, at det har rettet henvendelse til BBC for at få tv-stationen til at fjerne indslaget. Også nyhedsbureauet Reuters er blevet kontaktet af Statsministeriet, da det har leveret billederne til BBC. Statsministeriet henvendte sig, »fordi indsalget kan være med til at piske en stemning op i den arabiske verden.«

Billedet af Muhammed med griseører og grisenæse har aldrig været offentliggjort, men Det Islamiske Trossamfund har tidligere forklaret, at billedet blev sendt til dem anonymt, og at en delegation af herboende muslimer tog det med på deres rejse til Egypten for at vise, hvad muslimer udsættes for i Danmark.

Imam Abu Bashar ønsker ikke at kommentere sagen, men henviser til talsmand og imam Ahmed Akkari. Det lykkedes i går ikke Jyllands-Posten at få en kommentar fra ham.

Jyllands-Posten rettede også henvendelse til BBC i går for at gøre opmærksom på misinformationerne.

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3527718/