Hodjanernes Blog

16 november 2013

DanMarx Radio – en public service institution?

Forskeren Emil Kirkegaard beviser, hvad vi andre har vidst længe.

DR den absolutte topscorer, når det gælder skævvridning i omtalen af ekstremisme. Hele 73,14 procent af DR’s omtaler af ekstremisme handlede om højreekstremisme og kun 13,33 procent om venstreekstremisme.“

Læs mere om undersøgelsen på Uriasposten.

Forvent ikke at høre om undersøgelsen på Lasse Jensens P1 program ‘Mennesker og medier.’ Programmet bruges jo i altovervejende grad til at promovere Lasse Jensen selv og rygklapperi mellem journalister.

Selve undersøgelsen findes her.

13 oktober 2013

Der er forskel på ‘eliten’ og dig

DanMarx Radio har for tiden en serie, hvor almindelige mennesker skal leve uden det ene og det andet, i høj grad også udenlandsrejser – af hensyn til miljøet osv.

Samtidig kan man høre på DDRs programmer, når de interviewer medlemmer af den såkaldte ‘elite’ eller den ‘kreative klasse’, hvor fantanstisk det er, at de ‘har hele Verden som arbejdsplads’. De rejser fra Herodes til Pilatus og bor og arbejder i den ene Metropol i udlandet, indtil de rejser videre til den næste – eller hjem igen.

DDR-journalisterne udviser altid næsegrus beundring på grund af rejseriet, som de i parantes bemærket også selv i stor stil deltager i. Her er der aldrig tale om CO2-regnskab, global opvarmning, miljø eller fossile brændstoffer.

17 februar 2010

Når nu DDR ikke åbent kan lufte sit sit had til Dansk Folkeparti

Ja så omgår man let og elegant reglerne ved for 117. gang at give ordet til Johan Olsen fra Magtens Korridorer, han er altid god for et hadsk indlæg mod DF.

Så kan DDR jo altid returnere tjenesten med gode anmeldelser og afspilninger af Olsens musik.

Hørt i dag på DDR-P1-Morgen klokken 7.45. (Ikke på nettet endnu).

31 januar 2010

Licens-Lars’ kamp mod DR er blevet en folkebevægelse på Facebook

Lukningen af en licens-kritisk gruppe på Facebook efter pres fra Danmarks Radio har skabt stor opmærksomhed om Lars Kragh Andersens kamp mod licenssystemet.

Læs  Uwe Max Jensen på Sappho om hvordan Danmarx Radio forsøger at knægte ytringsfriheden.

12 oktober 2009

Nu kan selv BBC se det – hvornår følger DDR og klima-Connie efter?

Hvad skete der med den globale opvarmning?

This headline may come as a bit of a surprise, so too might that fact that the warmest year recorded globally was not in 2008 or 2007, but in 1998.

But it is true. For the last 11 years we have not observed any increase in global temperatures.

And our climate models did not forecast it, even though man-made carbon dioxide, the gas thought to be responsible for warming our planet, has continued to rise.

So what on Earth is going on?

Ja det kommer jo ikke som nogen overraskelse for læsere af Hodjas blog, men der er jo alligevel nogen, der ved det, for der er jo ikke mange, der taler om opvarmning længere – bemærk at det stille og roligt er blevet til ‘klima’ istedet.

24 maj 2009

Stasi bag drab, der udløste tysk 68-oprør

I 1967 blev den vesttyske student Benno Ohnesorg skudt på klods hold af politimanden Heinz Kurras.

Sådan er historien om mordet, der udløste voldsomme uroligheder, blevet fortalt i 42 år. Nu viser nye oplysninger, at Kurras faktisk var spion for DDRs hemmelige politi Stasi.

Det er de tyske historikere, Helmut Mueller-Enbergs og Cornelia Jabs, der tilfældigt er faldet over oplysningerne i de enorme stasiarkiver, der nu er delvist tilgængelige for offentligheden.

“Det er en begivenhed, de i Østtyskland brugte til at pege på, hvor onde de var i vesten. Det vender mange ting på hovedet det her, og det er måske endnu mere voldsomt, for de der tilhørte den yderste venstrefløj, også i Danmark,”  siger adjunkt ved center for koldkrigsstudier på Syddansk Universitet, Thomas Wegener Friis.

Der Spiegel: East German Spy Shot West Berlin Martyr.
Man kan spørge sig selv – set i bakspejlets ulidelige klarhed – om omstændighederne omkring Benno Ohnesorgs død var orkestreret af kommunistpartierne i DDR og (eksil-) Iran. Kommunistpartierne i disse lande spillede åbenbart en central rolle i demostrationen mod den iranske shah, hvor Ohnesorg blev skudt.

16 marts 2009

Pittelkow på nettet: DR og TV2 censurerer

Demokratiet skades af selvbestaltede censorer på offentlige tv-stationer, der dræber historier, som de finder politisk ukorrekte.

Læs eksemplerne på Jyllands-Posten.

Tip: PH

3 februar 2009

Dyrt venstrefløjstalerør

LICENS.

Forslaget om at tvinge danskerne til at betale endnu mere licens skal nok finde bred tilslutning blandt alle Folketingets oppositionspartier – bare vent og se. For venstrefløjspartierne ved udemærket, at Danmarks Radio er deres vigtigste talerør og allierede i tykt og tyndt.

Johan Drost; B.T. 28.01.2009

13 december 2008

Sugerøret – med journalisternes hjælp

TVs nyhedsjournalistik kommer ofte til at fungere som et politisk indlæg til fordel for Socialdemokraternes og venstrefløjens syn på velfærdsstaten.

Ikke fordi journalisterne er røde lejesvende, men på grund af deres professionelle arbejdsmåde.

Kastholm: Læst og påskrevet på Berlingske

DanMarx Radio overvejer licensopkrævning selvom man IKKE kan se TV

Filed under: Danmark, Medier DR m.fl. — Tags: , — Hodja @ 12:12

Nordmændene skal betale licens for at se dvd-film, også selv om fjernsynet ikke kan fange nogen tv-kanaler.

DR overvejer at følge trop fra næste år.

Her er opskriften på, hvordan man undgår at betale licens: Sig nej til licens.

26 august 2008

BBC reporter: Angriber TV for ikke at vise Talebans humane sider

Filed under: Afghanistan, Islam, Jihad, Journalister, Labaner, Medier DR m.fl., Oplysning om islam, UK — Tags: , , — Hodja @ 20:17

A BBC news girl attacked TV yesterday for failing to show viewers the Taliban’s “humanity”.

Presenter Lyse Doucet’s astonishing statement comes as an Apache gunship hero revealed the fanatics aim to capture a British soldier and SKIN HIM LIVE on the internet.

BBC = DDR’s lysende forbillede.

27 maj 2008

Sociolog: Danmark er det glade DDR

Danmark er ‘det glade DDR’, mener sociolog Henrik Dahl og vurderer, at Politikens kampagne ‘Jeg er også dansker’, er virkningsløs.

Læs videre her

Det glade DDR? Man kommer helt til at savne ‘Ministerium für Staatssicherheit’

12 april 2008

Boblen DDR

Filed under: Citater, Danmark, Journalister, Medier DR m.fl., Politisk korrekte, Venstrefløjen — Tags: , — Hodja @ 20:30

Kom desværre til at surfe over på DDR her iaften.

Her kørte et program, der uddeler priser til alle vennerne.

Inden jeg hastigt skiftede program, hørte jeg lige introduktionen til en af ‘Årets film’:

“Denne film er nomineret, fordi den repræsenterer det, der er typisk for ungdomskulturen: Stoffer og sex.”

Måske gælder det måske for kredsen omkring DDR’s ungdom, men jeg skulle hilse og sige – sådan er det ikke i den virkelige verden, det er ikke det typiske – de fleste unge idag er smartere end det, som DDR vil pådutte dem.

 

10 april 2008

Flere end 100 kirker lukket i Indonesien

Det står skidt til med religionsfriheden i Indonesien. Mellem 2004 og 2007 blev 110 kirker lukket i landet som resultat af radikale muslimske gruppers angreb eller lokale myndigheders chikane.

Læs mere her

There can be only one!

I 2006 sendte DDR serien ‘Adam og Asmaa’. I en af udsendelserne brugte ASSmaa Indonesien som et eksempel. Du kan se her, hvad det gik ud på.

Og Hodjas blog har adskillige gange beskæftiget sig med Indonesien.

Og hvis du vil se virkelig ucensurerede rapporter fra Indonesien – så kig her – hvis du tør.

3 april 2008

Om Danmarx Dhimmi Radio og Fitna the Movie

‘Frihed’ har begået følgende fremragende kommentar til emnet i overskriften.

Jeg synes, den rammer så meget plet, at den fortjener at komme på forsiden:

Helt fantastisk pinligt – jeg fatter ikke, at folk acceptere at blive pisset i hovedet af DR.

DR har kørt kampagne mod filmen, det er tydeligt for enhver. Tag bare denne historie, med overskriften “Svindel i Wilders’ film”

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2008/03/28/193811.htm

Fem minuters google-arbejde, og man kunne læse på Wikipedia, at det billede var blevet brugt i den hollandske avis DAG. Lidt mere søgning og man fandt samme historie som på DR på EB.dk – men her suppleret med et billede af van Gogh’s morder.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article989260.ece

Tag og kig på billederne. Man skal vist næsten være d’herres mødre for at kunne se forskel. Ville man dykke lidt mere ned i historien, så kunne man jo undersøge hvorvidt rapperen (med albumet, Hollands værste mareridt…!) havde lavet et billede af sig selv, så han bevidst lignede billedet af den islamiske terrorist Muhammed B. som myrdede Theo van Gogh på åben gade?

DR står tilbage og må forklare, hvordan det er svindel. Hvori er der sandsynlighed for, at det forkerte billede er brugt svigagtigt? Hvad skulle Wilders opnå med det?

At DR bringer artiklen og vinkler den og udelader et billede og bruger overskriften “Svindel i Wilders’ film” kan jeg dog godt regne ud hvad handler om, og hvad man vil opnå. Jeg kategoriserer artiklen som endnu en af de utallige af “Dines Boertmann” med åbenlys venstreorienteret bias – i mangel af et bedre begreb. Det er journalistisk underlødigt, det må stå klart for enhver. (Prøv at slå “Dines Boertmann op på Google – så kommer “Cubavenner” og Land & Folk og så videre-referencer op i massevis).

Tilbage til DRs absurde valg, om ikke at vise klip fra filmen. En film som ellers i den grad havde nyhedsværdi (omend indholdet bare var dokumentarisk og kendt materiale), en film Deadline (med rette) afsatte et helt program til, at diskutere. I Deadline fredag kl. 17.30 kunne man høre DRs nye programproduktionsdirektør (og smagsdommer, kunne man tilføje) Mette Bock fortælle, hun kunne komme med et eksempel på, hvor man ville vise noget fra filmen og det ville være i forbindelse med et debatprogram om manipulation og propaganda, f.eks. at sammensætte klip som er rigtige nok, men når man sætter dem sammen, så bliver de “en løgn” som hun sagde. Tak for kaffe. Hvordan har DR så kunne sende – gentagne gange – Michael Moore dokumentarfilm, som f.eks. Fahrenheit 9/11, som har 69 fejl og fordrejninger, eksempelvis opfinder Moore en ikke-eksisterende avis-artikel og han excellerer i, at sætte billeder sammen, så de bliver “en løgn”. Denne manipulation og fusk kan man forvisse sig om ved f.eks. at se dokumentarfilmen Fahrenhype 9/11 – en dokumentarfilm som DR sjovt nok IKKE har sendt. (Hvorfor har DR ikke det, om man må spørge?).

Man kunne også nævne DRs Afghanistan-film, som også snerpede derhenad – en film som Mette Bock blev begavet af DR med en toppost (med millionlønning må man formode) for at frikende, med den umådeligt vage undskyldning, at det var en dokumentarFILM ikke et dokumentarPROGRAM, på trods af den fusk og manipulation der var i den film.

I interviewet i Deadline 17.30 med Mette Bock insinueres derefter, med spørgsmålet “frygter I, at folk ikke kan vurdere hvad der er manipulation og hvad der ikke er manipulation i filmen”, at der er manipulation i filmen! Smart! Især smart, når DR ikke viser hvad vi taler om. Mette Bock kommer til at sige, at “det er en følsom sag” og erkender vel egentlig her, at det handler om, at man er bange for islamisters terror og trusler.

Her i efterspillet, hvor LiveLeaks ansatte er blevet truet så voldsomt, at det normalt censur-frie website, fjernede filmen fra nettet, og sagen bekræfter igen, at det også handler om ytringsfrihed.

En anden ting der undrer mig i denne sag er, at DR ikke er gået kritisk til en Mogens Jensen fra socialdemokratiet, som var ude med udtalelser om, at “Man skal tilbage til Hitlers modbydelige nazipropagandafilm ‘Der ewige Jude’ for at kunne beskrive Gert Wilders film ‘Fitna’”. Nu har jeg for første gange i sin helhed fået set “Der Ewige Jude” (længe leve Internettet), og sammenligningen er jo direkte idiotisk. “Der Ewige Jude” uhyggelig (effektiv) propaganda, hvor jøder beskyldes for alverdens dårligdomme, om jøderne på konspiratorisk vis styrer verden, og selvom jøder er fuldkommen assimileret i USA, England eller Tyskland, så er de ‘i virkeligheden’ stadig ‘den evige jøde’ og grundet sin ‘race’ er luskede med en hemmelig agenda. Fitna er komplet anderledes, den viser aktuelle handlinger og udtalelser af islamister og islamiske terrorister. Og så viser den det kildemateriale terroristerne selv benytter som begrundelse for deres handlinger og det kildemateriale i Koranen som islamister bruger til at dyrke deres herrefolks-mentalitet. Det Fitna gør er egentlig ikke så meget anderledes end hvis man viste billeder af udryddelseslejre, og derefter linkede det til citater fra Mein Kampf og nazisters taler. Hvor pokker er den kritiske journalistik, til at gå i kødet på Mogens Jensens komplet vanvittige sammenligninger eller associationstrick?

OPDATERING: links rettet. (Jeg havde også bare kopieret videre)/Hodja.

OPDATERING(2): Uriasposten har taget Friheds kommentar op.

31 marts 2008

Rød porno eller socialisme-sex

Filed under: Øst-Europa, Erotica, Film, Historie, Porno, Totalitære, Tyskland, Venstrefløjen — Tags: , — Hodja @ 15:59

Nogle er mere lige end andre var som bekendt mottoet i det gamle DDR.

Det gjaldt også porno.

Og på Dagbladet.

19 marts 2008

DDR er en uendelig farce/tragedie for licensbetalernes penge

Filed under: Danmark, Medier DR m.fl., Penge — Tags: , , — Hodja @ 14:27

DR: Budgetoverskridelse i undersøgelse af budgetoverskridelse

Oprindeligt blev det aftalt, at KPMG skulle undersøge budgetoverskridelserne for DR’s byggeri i Ørestaden for 11 mio. kr. Nu kræver revisionsfirmaet dog fire-fem mio. mere.

17 marts 2008

På en stille villavej

I byen Oranienburg nord for Berlin ligger en del af Terrorens Topografi: Sachsenhausen KZ-Lejren.

Sachsenhausen var nazisternes første KZ-lejr. Arkitektonisk skulle den udstråle kontrol og magt. Den var mønsterlejren for alle efterfølgende lejre. Beliggenheden så tæt på Berlin, medførte, at den blev SS’s træningslejr. SS blev for eksempel trænet i de mest effektive eksekutionsmetoder på sovjetiske krigsfanger (10.000).

Her sad til slutningen af krigen 200.000 fanger fra 40 forskellige nationer. Titusindvis blev myrdet og døde af ubehandlet tyfus, udmattelse og sult.

Lejren blev efter krigen omdøbt til ‘Speciallejr 7’ af kommunisterne, som her opbevarede krigsfanger fra Wehrmacht, nazister, anti-kommunister, systemkritikere af DDR og uskyldige. Mange havde siddet i lejren under nazisterne og fortsatte lejrlivet under kommunismen. Ifølge DDR’s historieskrivning havde der aldrig eksisteret en sovjetisk speciallejr på stedet. I 1948 sad der 50.000 fanger i lejren, der nedlagdes i 1950.

map.jpg

Kort over anlægget. Den nederste barak i højre hjørne er der, hvor europas bedste fasknere fremstillede store mængder falske engelske pund-sedler og til sidst også falske dollar-sedler. Udenfor kortet fandtes den såkaldte ‘T-bygning’, der var SS-administrationen for alle KZ-Lejre. Den T-formede bygning i højre side, var det såkaldte ‘Zellenbau’ med 80 enkeltceller. Her sad de såkaldte ‘prominente’ fanger – bl. a. formanden for Danmarks Kommunistiske Parti Aksel Larsen.

kremat.jpg

‘Station Z’ med resterne af krematoriet, gaskammeret og udenfor skydegraven og galgerne.

kommu.jpg

Den del af KZ-Lejren, som kommunisterne byggede efter krigen. Her døde mindst 13.000 af sygdom, sult og udmattelse.

22 februar 2008

Medierne: Vi er uskyldige

Filed under: Danmark, Journalister, Jura, Kriminalitet, Labaner, Politisk korrekte, Venstrefløjen — Tags: , — Hodja @ 21:07

TV-Avisen iaften klokken 21: Politiet giver noget af skylden til medierne.

Både DDR og TV2 melder hus forbi.

Nej der er da heller ingen af de omtalte TV-stationer, der medvirker til at fastholde de stakkels voldsmænds offerroller. Så nej – ingen skyld – de viderebringer bare nyheder. 

9 december 2007

Nedrivningen af DDR parlamentet skrider fremad

ddr.jpg

Det forlyder, at Berlins kongeslot skal genopbygges på pladsen.