Hodjanernes Blog

5 marts 2010

Uforståelige DanMarx Radio (DDR)

Som læsere af Hodjas blog har vidst i ugevis, så er påstanden om, at Kilimanjaros snetop forsvinder på grund af klimaforandringer, skudt ned.

DDR må have et større lager af udsendelser, produceret af medarbejdere der har rejst i hundredetusindvis af kilometer kloden rundt (med deraf følgende CO2-udledning), for at berette om de såkaldte følger af de menneskeskabte klimaforandringer, som de skal have fyret af, før de overhovedet begynder at tage rigtigheden af ClimateGate i betragtning. For i aftes kom jeg uforvarende til at lukke op for et program, der blev kaldt ‘Panorama‘.

Der optrådte 2 personer, som tilsyneladende befandt sig ved foden af Kilimanjaro. De fortalte med bævrende stemmer om, hvor forfærdeligt det er at se på den forsvindende sne.

Til sidst kom det uforglemmelige guldkorn: “Hvis man vil se Kilimanjaros sne, skal man skynde sig at pakke kufferten.”

Eftersom DDR er modstander (ja bortset fra når DDR journalister og andre velmenere rejser kloden rundt) af flyrejser, så spørger man sig selv: Hvordan kommer vi derned? Til fods? På cykel? Og ville det da ikke være bedre med en rygsæk istedet for en kuffert?

8 december 2009

Hvornår smelter Himalayas gletschere? 2035 eller 2350?

The UN panel on climate change warning that Himalayan glaciers could melt to a fifth of current levels by 2035 is wildly inaccurate, an academic says.

 J Graham Cogley, a professor at Ontario Trent University, says he believes the UN authors got the date from an earlier report wrong by more than 300 years. He is astonished they “misread 2350 as 2035”.


 Professor Cogley has found a 1996 document by a leading hydrologist, VM Kotlyakov, that mentions 2350 as the year by which there will be massive and precipitate melting of glaciers.

 “The extrapolar glaciation of the Earth will be decaying at rapid, catastrophic rates – its total area will shrink from 500,000 to 100,000 square kilometres by the year 2350,” Mr Kotlyakov’s report said.

Hollandske forskere har nu skudt Al Gores brug af afsmeltningen af toppen på Kilimanjaro helt ned.

The website of Elsevier magazine — the Netherlands’ most circulated political weekly — broke the news as follows: “Dutchman discredits Al Gore’s climate evidence.”

Begge fra Greenie Watch

29 juni 2006

US Senate Comittee on Environment & Public Works skriver om Al Gore’s ny film, som har fået Connie Hedegaard til at invitere ham til Danmark

The June 27, 2006 Associated Press (AP) article titled “Scientists OK Gore’s Movie for Accuracy” by Seth Borenstein raises some serious questions about AP’s bias and methodology.

AP chose to ignore the scores of scientists who have harshly criticized the science presented in former Vice President Al Gore’s movie “An Inconvenient Truth”

In the interest of full disclosure, the AP should release the names of the “more than 100 top climate researchers” they attempted to contact to review “An Inconvenient Truth.” AP should also name all 19 scientists who gave Gore “five stars for accuracy.” AP claims 19 scientists viewed Gore’s movie, but it only quotes five of them in its article. AP should also release the names of the so-called scientific “skeptics” they claim to have contacted.

The AP article quotes Robert Correll, the chairman of the Arctic Climate Impact Assessment group. It appears from the article that Correll has a personal relationship with Gore, having viewed the film at a private screening at the invitation of the former Vice President. In addition, Correll’s reported links as an “affiliate” of a Washington, D.C.-based consulting firm that provides “expert testimony” in trials and his reported sponsorship by the left-leaning Packard Foundation, were not disclosed by AP. See http://www.junkscience.com/feb06.htm

The AP also chose to ignore Gore’s reliance on the now-discredited “hockey stick” by Dr. Michael Mann, which claims that temperatures in the Northern Hemisphere remained relatively stable over 900 years, then spiked upward in the 20th century, and that the 1990’s were the warmest decade in at least 1000 years. Last week’s National Academy of Sciences report dispelled Mann’s often cited claims by reaffirming the existence of both the Medieval Warm Period and the Little Ice Age. See Senator Inhofe’s statement on the broken “Hockey Stick.” (http://epw.senate.gov/pressitem.cfm?party=rep&id=257697 )

Gore’s claim that global warming is causing the snows of Mt. Kilimanjaro to disappear has also been debunked by scientific reports. For example, a 2004 study in the journal Nature makes clear that Kilimanjaro is experiencing less snowfall because there’s less moisture in the air due to deforestation around Kilimanjaro.

Here is a sampling of the views of some of the scientific critics of Gore:

Professor Bob Carter, of the Marine Geophysical Laboratory at James Cook University in Australia, on Gore’s film:

“Gore’s circumstantial arguments are so weak that they are pathetic. It is simply incredible that they, and his film, are commanding public attention.”

“The man is an embarrassment to US science and its many fine practitioners, a lot of whom know (but feel unable to state publicly) that his propaganda crusade is mostly based on junk science.” Bob Carter as quoted in the Canadian Free Press, June 12, 2006

Richard S. Lindzen, the Alfred P. Sloan Professor of Atmospheric Science at MIT, wrote:

“A general characteristic of Mr. Gore’s approach is to assiduously ignore the fact that the earth and its climate are dynamic; they are always changing even without any external forcing. To treat all change as something to fear is bad enough; to do so in order to exploit that fear is much worse.” – Lindzen wrote in an op-ed in the June 26, 2006 Wall Street Journal

Gore’s film also cites a review of scientific literature by the journal Science which claimed 100% consensus on global warming, but Lindzen pointed out the study was flat out incorrect.

A study in the journal Science by the social scientist Nancy Oreskes claimed that a search of the ISI Web of Knowledge Database for the years 1993 to 2003 under the key words “global climate change” produced 928 articles, all of whose abstracts supported what she referred to as the consensus view. A British social scientist, Benny Peiser, checked her procedure and found that only 913 of the 928 articles had abstracts at all, and that only 13 of the remaining 913 explicitly endorsed the so-called consensus view. Several actually opposed it. – Lindzen wrote in an op-ed in the June 26, 2006 Wall Street Journal.

Roy Spencer, principal research scientist for the University of Alabama in Huntsville, wrote an open letter to Gore criticizing his presentation of climate science in the film:

Temperature measurements in the arctic suggest that it was just as warm there in the 1930’s…before most greenhouse gas emissions. Don’t you ever wonder whether sea ice concentrations back then were low, too?” – Roy Spencer wrote in a May 25, 2006 column.

Former University of Winnipeg climatology professor Dr. Tim Ball reacted to Gore’s claim that there has been a sharp drop-off in the thickness of the Arctic ice cap since 1970.

“The survey that Gore cites was a single transect across one part of the Arctic basin in the month of October during the 1960s when we were in the middle of the cooling period. The 1990 runs were done in the warmer month of September, using a wholly different technology,“ Tim Ball said, according to the Canadian Free Press.

Kilde via Greenie Watch

Connie – tror du ikke, du skulle tænke dig om endnu en gang, før du indlader dig i Gores propaganda-korstog, som ikke synes at have så meget med miljø og videnskab at gøre, som noget helt andet.

Mere om Al Gore og Bjørn Lomborg og drivhuseffekten..