Hodjanernes Blog

9 juni 2017

Den amerikanske hær har valgt det israelske “Tropy” anti-missil system til tanks

Filed under: Israel, Teknologi, TrumfEs, USA/Canada, Våben — Tags: , , — trumfes @ 09:37

Det er et stort komplement til Israels våbenindustri, specielt Raphael

Den amerikanske har har længe ønsket et anti-misilforsvar til sin Abrams tank og andre køretøjer

Man har nu valgt Raphaels Tropy system frem for andre, inklusive amerikanske alternativer : Trophy er det eneste system, der er testet ( og bestået !) i krig

Taget herfra, hvor du kan læse mere

Samtidig har det amerikanske luftvåben valgt det israelske Elibit’s cockpit display system

Uha da da – hvad vil de radigale nu gøre ?

Danmark har jo valgt F-35 og nu kommer danske fly til at bruge israelsk teknologi…

Læs mere her

1 kommentar »

  1. Jeg må tilstå, at jeg er vild med den her slags teknologi. Få øje på missilet inden for 10 – 20 meter. Lås kanonen på det, og giv det et pulver med de helt store hagl. Det minder mig om en løsning på problemet med de somaliske pirater, jeg havde udtænk med min bonderøvshjerne. Udstyr skibenes sider med gatling maskingeværer med kaliber 12 haglpatroner med små fuglehagl og en mekanisme til at sweepe skudretningen, hvor der var “game” på skibssiden. Begravelse behøvede man ikke at tænke på. Piraterne ville synke som blylodder efter en salve. 🙂

    Men jeg synes altså stadigvæk at F-35’eren ligner en flyvende gris i hjemmedesignet kostume. 🙂 Men fint at israelerne fik ordren på cockpit displayet. Jeg er forlængst ude af det, men jeg håber, at lille Danmark stadig også har en aktie i cockpit’et. Vi har brug for den.

    Like

    Kommentar af husmanden — 9 juni 2017 @ 10:48


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Skriv et svar

