Hodjanernes Blog

13 maj 2017

Pokkers

Filed under: Politik, Politisk filosofi, Stefan Molyneux, Thomas Sowell — husmanden @ 18:58

og her var jeg så glad for Thomas Sowell

For et par dage siden, faldt jeg over en video, hvor Thomas Sowell berettede om den værste præsident i USA’s historie – Obama, men, og her faldt jeg af tråden, var den næstværste Donald Trump.  Jeg troede, at jeg havde hørt forkert, og da snakken om Obama var kedelig, fandt jeg noget mere interessant.

Så her i dag, dukkede en video med Stefan Molyneux op i picklisten. Og sandelig – allerede længe før Trump blev valgt, havde Thomas Sowell indset hvilken elendig præsident Trump ville blive.  I nedenstående video tager Stefan Molyneux Thomas Sowell under kærlig behandling, og fortæller om hvorledes akademia ikke forstår den virkelige verden, men det til trods befolker alverdens tænketanke, der fortæller politikerne, hvad de skal gøre.  Helt som her i vort lille land.

Vi hodjanere har nok tænkt det hele tiden, men det er alligevel skræmmende at få det lagt ud i det fri.  Slut med at lytte til Sowell for mit vedkommende.

2 kommentarer »

  1. Hej Husmanden

    Jeg har set videoen og læst Sowells artikel,
    og jeg deler din tidligere sympati for Sowell;
    han har tidligere haft ganske mange fornuftige artikeler/videoer, hvor fakta var i højsædet

    Jeg deler også din skuffelse over de sørgelige – og totalt tåbelige – “argumenter”,
    som Sowell kommer med, og som Stefan Molyneux så overbevisende hamrer ned i jorden

    Jeg kunne også bedre lide Stefan Molyneux, da han ikke kom med alle de følelsesmæssige – og totalt unødvendige – udbrud i sine videoer …

    Men det er INDHOLDET af hvad der siges, som er afgørende

    Og derfor må man give Stefan Molyneux 100% ret

    Jeg vil ikke holde op med at se Sowells videoer (endnu)
    Det kan være en enlig svale , eller han kunne blive klogere …

    Men du har ret i at han skal ikke skeje meget mere ud, førend tilliden til ham ryger, og man ikke gider give ham en chance til

    mvh TrumfEs

    Like

    Kommentar af trumfes — 14 maj 2017 @ 10:13

    • Hej TrumfEs

      Jeg synes, det var noget så skuffende, at se en mand man respekterede højt, tabe sutten så aldeles.

      Jeg havde håbet,. at han klogskab kom fra livets universitet og ikke fra Harvard eller hvor han måtte have studeret. Trist – heldigvis er der stadig masser af kloge sorte i USA, så det ændrer ikke på min indstilling til dem. Selvfølgelig.

      Mvh Husmanden.

      Like

      Kommentar af husmanden — 14 maj 2017 @ 17:59


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Skriv et svar

