Hodjanernes Blog

6 marts 2017

Ægte Fake news

Tidligere redaktør Sven Egil Omdal gikk gjennom 631 bilder av Sylvi Listhaug de siste 15 årene. Nå hevder han hun bruker korset for å vinne velgere.

LISTHAUG

På sin egen Facebook-side slår innvandringsminister Sylvi Listhaug tilbake mot Omdals påstand.

«Dette er det mest nedrige angrepet jeg noensinne har sett! Og det sier litt. Den meget erfarne pressemannen, nå kommentator i Stavanger Aftenblad, Sven Egil Omdal sprer nå falske nyheter, oppkonstruert for å fremstille meg fæl og kynisk.»

Til VG skriver Listhaug i en e-post søndag kveld:

– Jeg bruker korset når jeg føler for det. Det er etter farmor som er en av personene som har betydd aller mest for meg i mitt liv. Jeg bruker det ofte når det stormer og det kreves mye av meg. Det skal vel godt gjøres å ikke ha fått med seg at det har vært ekstra krevende og stormet ekstra mye etter at jeg tiltrådte som innvandrings- og integreringsminister. Dette er nok et bevis på at journalister som Omdal ikke har et bunnivå for hva de angriper meg for, og dikter opp fakta når faktaene ikke passer, skriver hun til VG.

De samme sjovnalister har intet imod folk, der demonstrerer muslimske religiøse symboler i det offentlige rum, og har tid til at sidde og gennemgå 631 billeder for at lede after kors. Hvad om de brugte tiden på nogle ÆGTE faktatjekkede historier istedet?

Skriv en kommentar »

Endnu ingen kommentarer.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Skriv et svar

