Hodjanernes Blog

21 december 2016

100.000 Euro i dusør for Anis Amris

Amris sad 4 år i fængsel i Italien og skulle derefter udvises.

HANDOUT - Der am 21.12.2016 vom Bundeskriminalamt (BKA) zur Verfügung gestellte Fahndungsaufruf zeigt Fotos des tatverdächtigen Tunesiers Anis Amri, der am 19.12.2016 den Anschlag mit einem Lastwagen auf einen Weihnachtsmarkt in Berlin verübt haben soll. Für Hinweise hat die Bundesanwaltschaft bis zu 100 000 Euro Belohnung ausgeschrieben. ACHTUNG: Nur zur redaktionellen Verwendung im Zusammenhang mit der Fahndung Amris und nur bei Urhebernennung Foto: -/Bundeskriminalamt/dpa +++(c) dpa - Bildfunk+++

HANDOUT – Der am 21.12.2016 vom Bundeskriminalamt (BKA) zur Verfügung gestellte Fahndungsaufruf zeigt Fotos des tatverdächtigen Tunesiers Anis Amri, der am 19.12.2016 den Anschlag mit einem Lastwagen auf einen Weihnachtsmarkt in Berlin verübt haben soll. Für Hinweise hat die Bundesanwaltschaft bis zu 100 000 Euro Belohnung ausgeschrieben. ACHTUNG: Nur zur redaktionellen Verwendung im Zusammenhang mit der Fahndung Amris und nur bei Urhebernennung Foto: -/Bundeskriminalamt/dpa +++(c) dpa – Bildfunk+++

Anis Amri saß in Italien vier Jahre im Gefängnis

Nach italienischen Presseberichten kam Anis 2011 minderjährig auf der sizilianischen Insel Lampedusa als Bootflüchtling nach Italien. Dort zündete er mit anderen Flüchtlingen das Auffangslager an, wurde verhaftet und zu vierjähriger Haftstrafe verurteilt. Nach seiner Freilassung mit Abschiebungsurteil setzte er sich 2015 offenbar nach Deutschland ab. Die Haftstrafe saß er im Gefängnis Ucciardone von Palermo ab. Das berichten unter anderem “La Repubblica” und “La Stampa”.

Nach einem Bericht des “Giornale della Sicilia” sei Anis auch im Gefängnis Ucciardone von Palermo immer wieder als gewalttätig aufgefallen. Nach seiner Freilassung kam er zunächst in Abschiebehaft, musste dann aber auf freien Fuss gesetzt werden, weil die Anerkennung der Behörden in Tunesien für eine Abschiebung nie in Italien eintraf. Außerdem berichtete das Blatt, dass Italien die Informationen über den verurteilten Anis in das SIS, das europäische Schengen-Informationssystem einfügte

Han kunne ifølge DR TV-Avisen ikke udvises til Tunesien, fordi han ingen ID-papirer havde. De samme papirer, man nu påstår at have fundet i lastbilen, som han anvendte til terroraktionen???

Wer die Nachrichtensendungen nach dem Attentat in Berlin verfolgte, traute seinen Augen und Ohren nicht. Der deutsche Inneminister Thomas de Maiziere musste zugeben, dass der mutmaßliche Attentäter, der nahe der Gedächtniskirche in Berlin in einen Weihnachtsmarkt raste und zahlreiche Menschen tötete und verletzte, bereits in Auslieferungshaft gesessen war. Die Begründung, warum man den Mann wieder laufen ließ, klingt wie Hohn für die Hinterbliebenen der Opfer:

Er hatte keine Papiere.
Der tunesische Staat war nicht bereit, Ersatzdokumente auszustellen.

Also ließ man den amtsbekannten Anis Amri, der Kontakt zu radikal-islamischen Verbänden haben soll, wieder frei. Er tauchte unter – bis er mutmaßlich diese schreckliche Tat in Berlin verübte

Pakistaneren man først anholdt for angrebet, men siden løslod er nu sporløst forsvundet!

Tyske specialenheder har for en time siden stormet 2 boliger, men fuglen var fløjet.

Bayern: Politiet søger migranter.

Bei der Bundeswehr haben derzeit 26 Prozent der einfachen Soldaten einen Migrationshintergrund. Doch die Bundeswehr will den Anteil der Migranten noch erhöhen. Auf die Herkunft komme es nicht an.

5 kommentarer »

  1. Får de ham har de den rigtige.

    Kommentar af Sindsro — 21 december 2016 @ 22:29

  2. Taget fra Potten
    Vor gode ven: Donald på banen.

    Den kommende amerikanske præsident, Donald Trump, fordømmer ifølge nyhedsbureauet AFP angrebet på et julemarked i Berlin. Han kalder det et “angreb mod menneskeheden.”

    Medier: Anis Amri var under politiets observation i flere måneder

    Trump fremsatte sin fordømmelse, da han kortvarigt forlod sin Mar-a-Lago ejendom i Florida onsdag og talte til journalister, som havde bedt ham uddybe en udtalelse, som han fremsatte lige efter angrebet i den tyske hovedstad.

    I sin første kommentar kaldte han anslaget, hvor 12 mennesker blev dræbt og omkring 50 blev såret, for “et islamistisk angreb mod kristendommen.”

    – Islamistiske terrorister dræber igen og igen i deres globale jihad kristne i deres egne samfund og på deres mest eftertragtede steder, sagde Trump i sin første reaktion.

    – Det er et angreb mod menneskeheden. Det er, hvad det er, siger han i sin uddybende erklæring.

    – Det er et angreb mod menneskeheden, og det er nødt til at blive stoppet, tilføjer han.

    Trump blev også spurgt om, hvorvidt han efter angrebet i Berlin og skuddrabet på den russiske ambassadør i Tyrkiet har været i kontakt med præsident Barack Obama. – Vi talte sammen for to dage siden, siger han.

    – Frygteligt, frygteligt. Det, der foregår, er frygteligt, frygteligt.

    Obama talte i telefon med den tyske forbundskansler, Angela Merkel, tirsdag. Han kondolerede på vegne af den amerikanske befolkning og tilbød assistance.

    – Præsidenten gentog USA’s tilbud om assistance og understregede, at intet angreb kan påvirke vores vilje til at bekæmpe alle former for terrorisme, hed det i en udtalelse fra Det Hvide Hus.

    Kommentar af Sindsro — 21 december 2016 @ 23:08

  3. Nu ved jeg ikke meget om tankegangen hos en såkaldt terrorist. Men hvis jeg var en sådan, så var der flere ting jeg ville undlade at tage med mig på en aktion. Først, så vil jeg naturligvis ikke have en mobiltelefon på mig da den kan spores og via GPS afsløre hvor jeg har været. Dernæst vil jeg ikke kommunikere med mine eventuelle medskyldige over nettet, da det også kan spores. men frem for alt? Så vil jeg da ikke medbringe et eneste papir med mit navn på min person! Det vil da være dummere end dumt! Og det at pløje en lastbil ind i en menneskemængde er ekstremt grusomt, men at den skyldige er i stand til at flygte fra gerningsstedet er da ret så imponerende. Det burde ikke kunne lade sig gøre, ikke med alle de kameraer der er overalt. Men at han så er så dum at efterlade sine ID papirer? Det kan jeg ikke få til at passe. Det lyder lidt som dengang tårnene styrtede sammen i New York, og det eneste der blev fundet, var et pas tilhørende en af kaprerne… Please! Jeg søgte på disse ord i Google : Twin Towers passport… og det her var et af resultaterne… http://www.911myths.com/html/passport_recovered.html

    Kommentar af Lightmann — 22 december 2016 @ 05:59

    • Jeg er enig med dig Lightmann – jeg undrede mig også så såre, men forklaringen er nok alligevel simpel: De pisser på os, for de ved, at de hvide vesterlændinge er nogle skvat, der end ikke tør forsvare sig.

      Kommentar af husmanden — 22 december 2016 @ 11:28

  4. # Husmanden – jeg er enig med dig. Vi er nogen skvat pissere. jeg ved det jeg skriver nu er ondt, men ikke så snart er ligene efter den “løbske” lastbil blevet fjernet, før en masse tåber tænder lys! Det er vestens svar på terrorisme..Man tænder et skide lys! – Matt Bracken, er ved at være klar med en ny bog der beskriver en helt anden respons, her er et udrag fra den : http://gatesofvienna.net/2016/12/bastille-day-in-the-caliphate/

    Kommentar af Lightmann — 23 december 2016 @ 07:10


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Skriv et svar

