Hodjanernes Blog

5 september 2016

Ble nektet hos frisøren på grunn av hijab

Malika (23) skulle undersøke hvor mye det kostet å farge håret. Det var ikke så lett da hun oppsøkte salongen til innvandringskritiske Merete Hodne.

Jeg var på handletur på Bryne sammen med en venninne. Jeg har farget håret blondt i det siste, og ønsket å gjøre det skikkelig denne gangen for ikke å slite for mye på håret. Derfor ville jeg oppsøke noen frisørsalonger og høre hvor mye det kostet. Da jeg åpnet døra og gikk inn, kom innehaveren løpende, enda hun holdt på med en annen kunde. Hun sa at jeg bare hadde å komme meg ut, forteller Malika, som ikke ønsker å stå fram med etternavnet sitt.

Fra Aftenposten

Hun  er sandsynligvis provokatør, men mon ikke det pk-ramte Norge vil dømme frisøren for selv at ville bestemme, hvem hun vil have ind i sin forretning?

Fra norsk debatforum:

Kvinnen som føler seg fornærmet og diskriminert, Malika Bayan, er en etnisk norsk konvertitt ifølge kommentarfeltet hos Nettavisen. Det noe eksotiske utseende skyldes sminkekost og ikke genetikk.

Hun har, fortsatt ifølge kommentarfelt hos Nettavisen, reist langt med tog og passert fem andre frisørsalonger før hun ankom salongen drevet av den tidligere SIAN-aktivist Hodne.

1 kommentar »

  1. Sådan skal det gøres. Odg det kommer vi til at se mere til

    Kommentar af Sindsro — 5 september 2016 @ 18:49


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Skriv et svar

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.

