Hodjanernes Blog

26 marts 2013

Forskere advarer mod istid

Den koldeste vinter i Tyskland i 100 år.

Besonders kalt war und ist es derzeit im europäischen Teil Nordrusslands, so tief dunkelblau wie derzeit war die Wetterkarte dort selten über so große Flächen. Sie ragen weit in unsere Regionen hinein. Womöglich ist es ja kein Zufall, dass deshalb auch aus Russland lauter werdende Stimmen aus der Wissenschaft zu vernehmen sind, die vor einer bevorstehenden Eiszeit warnen. Wladimir Baschkin und Rauf Galiulin haben dies kürzlich erst in einer Studie festgestellt. Die beiden Biogeochemiker – eine Disziplin, zu der auch die Ergründung der Erdatmosphäre zählt – haben das Papier für das Forschungsinstitut Vniigaz des Gazprom-Konzerns erarbeitet, eine Adresse, die von Lobbyinteressen sicher nicht gänzlich freizusprechen ist. Ihre Argumentation fußt allerdings auf Erkenntnissen, die auch in der unabhängigen Wissenschaft mehr und mehr Boden gewinnen: Die Aktivität der Sonne schwächelt erheblich, nach Ansicht mancher Experten in einem Maße, wie zuletzt vor mehreren Hundert Jahren, während der “Kleinen Eiszeit”.

6 kommentarer »

  1. Hørte på tv i går, at Ukraine lige havde fået det værste snevejr i mands minde, og at sneen var på vej ind i Rusland.

    Og – Hold kæft, hvor jeg længes efter forår og AGW. Jorden er stivfrossen, og da kommunisten og tyveknægten Lars Løkke stjal min ret til at dyrke meget af min jord, stjal han også min ret til at pløje jorden, når det var belejliget. De fede lede dumme kommunistiske tyv og løgnhals. Gid fanden havde ham.

    Like

    Kommentar af Børge — 26 marts 2013 @ 10:59

  2. Jeg har lige fået kontrolleret min brønd som jeg har drukket af i mange år. Kontrolløren fortalte, at der i mit område er 3.700 brønde.
    Har ikke fået regningen endnu, men det koster vel et par tusind til laboratoriet. 2.000 * 3.700 = 7,4 millioner i mit område alene. Og det skal ske hvert 5. år.

    Vandet var iøvrigt OK, bortset fra en pH på 6,8, der, siger de, kan tære mine rør?

    Like

    Kommentar af Hodja — 26 marts 2013 @ 11:12

    • Ok ja – den omgang i vridemaskinen har jeg også været igennem. 3*1800 kroner til prøvetagning og skønsmæssigt 30000 kroner til aldeles overflødige “forbedringer”. Her på egnen er der folk, der har fået nok af statens overgreb. 85 årige Brokholm fra Feldborg vælger en uge i spjældet i stedet for at bruge 1800 kroner hver femte år.

      Jeg var inviteret til årsmøde i Brøndejerforeningen. Desværre havde jeg ikke tid, men ellers ville jeg have foreslået at vi alle foretrak fængsel frem for røveri.

      Like

      Kommentar af Børge — 26 marts 2013 @ 11:45

    • Hvordan ville situationen være hvis I i stedet for opsamlede regnvand?

      Like

      Kommentar af Santor — 26 marts 2013 @ 11:50

      • Det er der sikkert regler imod. Og i øvrigt betaler vi afgift for udledning, selvom vi har septik-tank og ikke udleder 3 dråber den kloak, der ikke findes her. Derudover betaler jeg for tømning af septik tanken, selvom den ikke er blevet tømt i flere år. Og indtil det system blev indført var den aldrig blevet tømt, så længe jeg har haft den.
        Venter egentlig bare på en afgift for al den dejlige friske luft, der er her i udkants Danmark .

        Like

        Kommentar af Hodja — 26 marts 2013 @ 12:25

      • Hodja.

        Rofl. Det ville ikke undre mig en disse og du skulle nok betale en afgift baseret på dit tags areal.

        Men, der må da være tilstrækkelig med folk der har de samme problem som dig til at i kan starte en slagkraftig forening, eller hyr?

        Like

        Kommentar af Santor — 26 marts 2013 @ 14:10


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Skriv et svar

