Hodjanernes Blog

18 november 2011

Det var da mærkeligt…ikke?

Det viser sig at det ikke er islam der truer demokratiet, men demokratiet: hveranden dansker er en kontroversiel højreekstremistisk islamofob!

Samarbejds-Politiken er rystet og chokeret: “Europa er fjendtligt over for muslimer, viser undersøgelse. Hver anden dansker mener, at muslimer skaber uro.”

“En storstilet undersøgelse fra den tyske tænketank Friedrich-Ebert-Stiftung viser, at omfanget af islamofobi stort set er det samme i alle europæiske lande. Mens befolkningens holdning til jøder, kvinder og homoseksuelle er meget forskellig fra land til land, er Europa forenet i fjendtligheden over for muslimer. I snit mener hver anden, at der lever for mange muslimer i deres land.

I Danmark er tallet 43 pct. Samtidig mener 45 procent af danskerne, at muslimer skaber uro i samfundet, og at tørklædet skal forbydes. De danske tal stammer fra en undersøgelse, der endnu ikke er offentliggjort. – »Efter 11. september 2001 er danskernes aversion over for muslimer blevet større«, fastslår Jens Peter Frølund Thomsen, der står bag undersøgelsen. Han er lektor ved Institut for Statskundskab ved Aarhus Universitet og har set nærmere på 2.000 danskeres holdning til deres muslimske medborgere. Resultatet viser, at modstanden mod islam er massiv.

»Folks frygt over for muslimer er blevet forstærket af de seneste års terroranslag i USA, London og Madrid – plus den megen medieomtale. Men mange ved jo ikke, hvad en muslim er, og mange har ingen personlig kontakt til muslimer«, siger forskeren, der mener, at danskere har svært ved at vænne sig til, at religion fylder i hverdagen. – »Der opstår et kultursammenstød. Danmark er et ekstremt sekulært samfund, hvor man ikke er vant til, at folk tager deres religion alvorligt«, siger han.

Danskerne er dog ikke mere fremmedfjendske end resten af europæerne. – »Vi ligger på en pæn midterposition. Vi er mere fremmedfjendske end svenskerne, men mindre end englænderne«, siger Jens Peter Frølund Thomsen. Traditionel racisme er på retur, mens den form for fremmedfjendtlighed, der bunder i opfattelsen af, at »de andres« kultur og religion er bagstræberisk, er på fremmarch, fortæller hun. Det er blevet socialt uacceptabelt at være nedladende over for sorte, hvorimod der endnu ikke findes sociale normer, der forbyder os at sige højt, at vi opfatter islam som en undertrykkende religion, siger forskeren.

Ifølge Beate Küpper truer den europæiske fremmedfjendskhed vores demokratiske grundværdier som pluralitet og deltagelse”

21 kommentarer »

  1. De kagler febrilsk rundt i hønsegården: “den europæiske fremmedfjendskhed truer vores demokratiske grundværdier som pluralitet og deltagelse – Men mange ved jo ikke, hvad en muslim er – osv. kagle – kagle gok-gok”

    Jeg ved, hvad en muslim er: En tilbagestående nasser fra Mellemøsten eller Afrika, der er inviteret til Danmark af gammeldanske socialistiske nassere og nedbrydere. Det er derfor jeg ikke vil have dem til Danmark.

    Like

    Kommentar af Børge — 18 november 2011 @ 12:33

  2. Hvorfor er det, at da man i 60’erne og 70’erne gjorde op med kristendommen, da blev det regnet for et stort og frigørende fremskridt. Men hvis man i dag vover at opfatte islam som en undertrykkende religion, så er det noget, der hurtigst muligt skal dækkes til med “moralske normer”?

    Var der ikke noget med, at religion faktisk ER undertrykkende og reaktionær? Hvor er Jens Jørgen Thorsen og Trille nu, hvor vi virkelig har brug for dem?

    Og hvornår bliver de anstændige trætte af det lille beskidte trick, det går ud på, at kritik af en religiøs ideologi bliver sidestillet med at være “nedladende” overfor en person pga. vedkommendes hudfarve? En ideologi er noget, man vælger, noget man selv er ansvarlig for. Det er hudfarve ikke. At religionskritik – der før i tiden var helt i orden, og faktisk, uanset hvor smagløs, kunne sikre en en plads i kultureliten – nu henhører under racisme, det er et af de ledeste eksempler på newspeak vi har.

    Like

    Kommentar af tantegraa — 18 november 2011 @ 12:43

    • Og ja, som Børge er inde på: Et andet kært trick til at holde os nede: Hvis vi ikke bryder os om islam, så må det være fordi vi slet ikke kender nogen muslimer i virkeligheden. Hvilket er ækvivalent med, at alle, der ved hvad de taler om, elsker islam. At dem, der ikke kan se islams fortræffeligheder må være uduelige i deres embede eller utilladeligt dumme.

      Like

      Kommentar af tantegraa — 18 november 2011 @ 12:48

  3. Regeringer og politikere har vist folkeviljen stor trods gennem
    mange år.
    Var det nu ikke på høje tid, om folket tog sig sammen og viste politikerne
    en ligeså stor og modsat rettet trods.
    Vi har masser af gode erfaringer for, at trods virker.
    Folkestrejken i 1944 er et strålende eksempel.
    Tyskerne havde magt og masser af militært isenkram, alligevel var det
    danskerne, der, stort set, i sidste ende fik deres vilje.

    falkeøje

    Like

    Kommentar af falkeøje — 18 november 2011 @ 13:46

  4. “Det er blevet socialt uacceptabelt at være nedladende over for sorte, hvorimod der endnu ikke findes sociale normer, der forbyder os at sige højt, at vi opfatter islam som en undertrykkende religion, siger forskeren.”

    Jeg tror lige jeg vil henvise til videoen her. Hør bare lige det første minut:

    https://hodja.wordpress.com/2011/06/20/bill-maher-har-hirsi-ali-som-gaest/#comments

    En sort dame født ind i fredens religion er nu blevet racist.

    Like

    Kommentar af jernhesten — 18 november 2011 @ 14:18

  5. “I Danmark er tallet 43 pct. Samtidig mener 45 procent af danskerne, at muslimer skaber uro i samfundet,”

    De 43 eller 45% passer utroligt nok med antallet af skatteydere i Mohammedanmark.

    Like

    Kommentar af Fritz — 18 november 2011 @ 17:22

  6. Jeg ved også hvad en Muslim er:

    Muslimer: Hvad er det for nogle størrelser.??

    Man må formode at dette er et af naturens skabninger, med hænder og fødder
    og en slags hjerne, med øjne og mund, denne skabning, der biologisk
    set tilsyneladende er formet på helt samme måde som os, men har alligevel en
    helt anden karakter, det minder om et menneske, har menneskelige
    træk – Men åndeligt og sjæleligt står den lavere end noget dyrs.

    I dets indre væsen, er der et grusomt kaos af vilde, hæmningsløse lidenskaber:
    En usigelig trang til at ødelægge og nasse, det mest primitive begær, et utilsløret
    gemenhed, løgnagtige og tyvagtige.
    Et Undermenneske og INTET ANDET.
    Jeg er enig med børge

    Like

    Kommentar af Charles Nielsen — 18 november 2011 @ 22:27

  7. Fuldstændig enig maed Børge.
    Arabere er i det heletaget en Nassende folkefærd.
    Koranen siger: Nyde før yde. Og det går jo ikke.!!

    Like

    Kommentar af Charles Nielsen — 18 november 2011 @ 22:33

  8. Hvorfor bliver det så ikke vist.
    jeg er bare enig med så mange andre.
    Skyldes det Nazisterne i tyskland, ang de mord der er begået, at i er blevet ømme bag I ??

    Like

    Kommentar af Charles Nielsen — 18 november 2011 @ 22:39

  9. det er vidst blevet ala Jydepotten

    Like

    Kommentar af Charles Nielsen — 19 november 2011 @ 00:34

  10. Det er småt med kommentarer, for de nyere indlæg.
    Hvad skyldes nu dette.?
    Vi er nok alle blevet for rabiate. !!

    Like

    Kommentar af Charles Nielsen — 19 november 2011 @ 01:27

  11. EB: Der er for mange muslimer – enig/uenig?

    Hvor mange svarer ja til spørgsmålet: ‘Er der for mange muslimer?’ Tja, i Portugal svarer 27 procent ja – i Ungarn svarer 61 procent ja

    http://ekstrabladet.dk/nationen/article1660304.ece

    I Portugal er 27 procent enige i det udsagn, i Frankrig er det 36 procent, der nikker ja, mens Ungarn er helt i top med hele 61 procent, der synes der er for mange muslimer. Danmark ligger ifølge Jens Peter Frølund Thomsen midt i feltet med en enig-procent på 43.

    – Vi ligger i en pæn midterposition. Vi er mere fremmedfjendske end svenskerne, men mindre end englænderne, siger Frølund til Politiken.

    ———————————————————-

    Hvad i alverden har dette dog med FREMMED-fjendskhed at gøre?

    Er vi da virkelig fjendtlige over for ALLE fremmede som udgangspunkt? Næ, faktisk ikke! Vi er egentlig forbløffende tolerante – ja, vel endda nærmest overtolerante – og tilmed konfliktsky indtil det selvudslettende, hvilket måske er en væsentlig grund til at problemerne overhovedet har fået lov til at udvikle sig så massivt, som vi allerede har set det mange steder i Europa.

    Næh, vi taler såmænd om en hadefuld, intolerant, racistisk, stærkt antivestlig og ekstremt kvindeundertrykkende balladereligion, hvis uintegrerbare og fanatiske tilgængere og deres kulturelle medløbere skaber alvorlige problemer overalt i den vestlige verden med deres vanvittige og alternative opførsel og evindelige særkrav?

    Skal vi da virkelig bare være åbne og tolerante over for hvad som helst, selv over for kulturer der pisser os op og ned ad ryggen på snart daglig basis med grov kriminalitet, endeløse særkrav og respektløs opførsel som “tak” for hjælpen, fx. husly , boliger, gratis lægehjælp, velfærd etc., og som endda SELV siger, at det er deres endelige mål at underminere vore urene og dekadente vestlige samfund og vinde dem over for islam og kalifatet, altså at indlemme dem i den kommende store islamiske Ummah.

    Bliver det næste mon så, at vi også bare har at finde os i, hvis indvandrede Briter kræver at få lov til at køre i venstre side, fordi dette er en umistelig del af deres gamle kultur?
    Og hvad med hovedjægere og kannibaler? Skal de så ikke også have lov til at udleve deres ædle kulturer for fuld skrue i DK, så vi ikke risikerer at fremstå
    som “fremmedfjendske”?

    Har danskerne – altså vi de ofte ufrivillige og aldrig adspurgte værter! – overhovedet ret til at stille nogle som helst krav til og fremsætte den mindste kritik af VISSE fremmede og deres ofte ekstremt dårlige og provokerende opførsel, deres grove kriminalitet og den endeløse række af vanvittige særkrav og til at sætte hårde grænser for dem, uden at vi så pr. automatik vil blive anset for som “fremmedfjendske” af Politiken og alle dens frelste og virkelighedsfjerne PK-venner
    samt af EU og Europarådet mfl.?

    Like

    Kommentar af Bjovulf — 19 november 2011 @ 05:12

  12. Nøj hvor ER det altså mærkeligt : at europæerne ikke er vilde med muslimer + islam !

    Gad nok vide hvordan det kan være ?

    Helle Thorning Schmidt må fluks nedsætte en arbejdsgruppe der kan undersøge hvordan det dog kan gå til at danskerne også danskerne, mener der er for mange muslimer her i landet, samt at vi ikke bryder os om dem og deres islam !

    Like

    Kommentar af Vivi Andersen — 19 november 2011 @ 09:53

  13. Der er intet, der irriterer despoter mere end demokrati og ytringsfrihed…
    Og pudsigt nok betragter de begge dele som djævlens værk 🙂

    Like

    Kommentar af Fidibus — 19 november 2011 @ 14:35

  14. Definitionen på ytringsfrihed er kort og godt:
    Ytringsfriheden er den ret man har, til at fortælle noget til andre, som de ikke gider at høre.

    Like

    Kommentar af Charles Nielsen — 21 november 2011 @ 00:02


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: