Hodjanernes Blog

13 november 2010

Forvrænget billede af kvinder skyldes billige danske tøser i ghetto-områder

Komikeren Omar Marzouk har svaret på et indlæg af Negin Bazrafkan, der blev bragt på Politiken.dk  d. 6/11, hvori Negin klager over de nedsættende kommentarer, hun som kvinde i sin dagligdag modtager fra mellemøstlige mænd, og den måde hvorpå de tilsyneladende misforstår et venligt smil.

Heldigvis kan Omar oplyse os om, at de nedsættende kommentarer hverken skyldes misforståelser eller had til vestlige kvinder, men derimod klodsethed, og det faktum at billige danske tøser bosat i ghetto-områder har givet de mellemøstlige drenge et forvrænget billede af kvinder. Negins problem er, »at hun ikke kender koderne«, og Omar giver hende derfor det råd, at hun kan undgå sexchikanen ved at iføre sig burka…

Fra Negins indlæg, Politiken.dk – 20-årig træt af indvandrerfyre: »I misforstår mit smil«:

“Jeg er ked af at sige det, men det er over halvdelen af mændene med min egen baggrund, der misforstår et smil.
For nylig blev jeg ringet op af min ven, som sagde, at hans ven havde set mig. Han ville have mit nummer, fordi han troede, at jeg var løs på tråden, fordi jeg smilede.
En anden sørgelig episode var, da en mand kiggede på mig og sagde: »Det er kun ludere, der griner højt offentligt«.
Den sætning har jeg fået kastet i hovedet adskillige gange gennem de sidste par år.”

Omar Marzouks svar, Politiken.dk – »Fyre vil generelt gerne knalde nogle piger«:

“»Hvis man slår op i en flirteordbogen, så vil der stå, at hvis du har øjenkontakt med en kvinde, så har du kontakt. Det er første skridt. Hvordan skulle man ellers etablere kontakt? Negin kan jo ikke bestemme, hvordan andre folk opfatter tingene. Det er en fri verden, vi lever i. Den unge fyr har fri ret til at synes det, han vil. Du kan da ikke lægge hjerne- eller sindskontrol over mænd. Det er hyklerisk at sige: I må ikke kigge på mig og synes, jeg er lækker, og blive liderlig. Det skal hun da ikke bestemme. Så må hun gå i burka for at slippe for det der«. 

»Der er ingen tvivl om, at der er problemer med nogle mænd og deres syn på kvinder. Men Negin taler om unge, der er uerfarne og ikke så forfinede i deres metoder til at score piger. Deres reelle problem er jo, at de er for klodsede til at formulere deres liderlighed«.
[…]
Historier om piger, der giver et blowjob for et happy meal, er jo ikke noget, der foregår i indre by eller i de fine forstæder. Det sker jo i de områder, hvor jeg og mange af de her 2. g’ere er vokset op.
[…]
»Nej, men de unge er umodne og uerfarne. Men det er hykleri, når en kvinde klæder sig udfordrende på og går i byen og ikke har noget imod, at de lækre fyre kigger på hende.
[…]
»Hun er da fuldstændig naiv, hvis hun tror, at de her syge danske fyre nøjes med at smile sødt. Danske fyre taler også om glatbarberede persiske tæpper, som de godt kunne tænke sig at knalde. De er måske bedre til at sætte et filter på, men i bund og grund er de ikke en skid bedre. For mig virker det, som om hun ikke kender koderne. En pige der smiler og vender sig om, det er da helt klart tegn på noget – for alle fyre«.

 

25 kommentarer »

  1. Hvad fanden!! Siden hvornår er vi blevet et muslimsk datingbureau??

    Like

    Kommentar af Egtvedpigen — 13 november 2010 @ 16:37

    • Hov, nu er reklamen væk igen? Bruger vi Google-reklamer?

      Like

      Kommentar af Egtvedpigen — 13 november 2010 @ 16:43

      • Ikke så vidt jeg ved 🙂

        Like

        Kommentar af Hodja — 15 november 2010 @ 13:01

  2. Ja Ja, men så ved vi da hvad vi skal forklare omar klapnakke hvis han har fået losset kuglerne op i halsen af et par rødmossede bondedrenge.

    Omar, det er bare et par jyder der ikke forstår at udtrykke deres afstandtagen for din florlette tilgang til andre menneskers problemer og derfor er lidt klodsede og umodne !

    Like

    Kommentar af Santor — 13 november 2010 @ 19:51

  3. Hvor er vel Løsagtighed større end udi de Lande, hvor Fruentimmeret indsluttes, og hvor man ikke uden Livs Fare kand faae Adgang til dem. En mand, der fortificerer sin Fruerstue, og forskandser sin Hustrue, staaer meer i Fare for Horn, end den, der giver hende Frihed at omføite, saa meget som hun lyster.
    Ludvig Holberg i Moralske Tanker 1744

    Like

    Kommentar af Peter Buch — 13 november 2010 @ 19:54

  4. Ih, hvor er det komisk!

    Like

    Kommentar af Slyrgraff — 14 november 2010 @ 15:38

  5. Den gode Hr.Holberg havde sgu`ret i mangt og meget.Og han var endda Nordmand!

    Like

    Kommentar af karl — 14 november 2010 @ 16:15

  6. Ja, ja, Dansk Flygtningehjælp (gid fanden vil tage dem) er også med på noderne. Deres raslebøsse udsendte skal samtidig forsøge at date.

    Like

    Kommentar af Menig 442 — 14 november 2010 @ 20:19

  7. Der er mange måder og mange billeder, her er så et fra Frankrig.

    http://www.liveleak.com/view?i=7b5_1275310614&p=1

    Like

    Kommentar af PBr — 15 november 2010 @ 11:35

  8. Hvor er det sørgeligt at du skriver:

    (..)”men derimod klodsethed, og det faktum at billige danske tøser bosat i ghetto-områder har givet de mellemøstlige drenge et forvrænget billede af kvinder.”

    Intet sted, gives der udtryk for dette! Og lær at læse Omar Marzouks tekster med et smil på læben. Han er komiker, han er provokerende. Det er hans skrivestil. Tag det med burkaen med et gran salt, for dælen da!

    Like

    Kommentar af Jeanette — 16 november 2010 @ 04:55

    • Omar svarer på et indlæg, hvori en kvinde ved navn Negin klager over den sexchikane, hun udsættes for fra mellemøstlig side. Omar besvarer bl.a. hendes indlæg med: “Deres reelle problem er jo, at de er for klodsede til at formulere deres liderlighed«.”

      Altså giver Omar udtryk for, at et udbrud som: “Det er kun ludere, der griner højt offentligt” (et af de eksempler på chikanen Negin kommer med) skyldes “kodsethed”.

      Omar skriver: “Historier om piger, der giver et blowjob for et happy meal, er jo ikke noget, der foregår i indre by eller i de fine forstæder. Det sker jo i de områder, hvor jeg og mange af de her 2. g’ere er vokset op.”

      Hvorfor skulle Omar skrive om denne happy-meal-historie, hvis det ikke var fordi, han fandt det relevant for drengenes opførsel? Han antyder da i højeste grad, at de mellemøstlige drenge har fået det forkerte indtryk af kvinder, som følge af deres færden blandt skøger. Historien minder i det hele taget en del om denne mand-bider-hund-sag, med en dansk kvinde i rollen som luder (mon ikke det var derfra Omar hentede sin inspiration?): http://www.information.dk/228626

      Og måske ville det være en god idé for Omar at gemme burkavittigheder til en tid, hvor der ikke rent faktisk findes kvinder, der lever ganske ufrivillig fængslede i store stofposer? Under 2. verdenskrig ville det vel også have været nogenlunde ‘bad taste’ for en nazist at spy om sig med gaskammerjokes foran et publikum bestående af 50% jøder, eller hur?

      I øvrigt kan jeg vel bare gøre brug af Omars humoristiske logik, ikke Jeanette?: Omar kan gemme sig i en burka eller holde sin kæft, hvis han ikke ønsker min kritik af sit usaglige fredagsbønsvås.

      Like

      Kommentar af Egtvedpigen — 16 november 2010 @ 09:11

      • til egtvidpigen: Du og andre kvinder må forstå, at prisen for at score fordele på sin sexappel naturligvis er en del sexchikane. Det hører lissom med til pakken.

        Like

        Kommentar af Kimpo — 19 november 2010 @ 15:04

      • Du behøver slet ikke at lade mig score på sexappeal, det har jeg sådan set aldrig bedt dig om, min due 😉

        Like

        Kommentar af Egtvedpigen — 19 november 2010 @ 15:18

      • Nej, men hvis du er en normalt visuelt begavet kvinde under 40, er jeg sikker på, at du har udnyttet det ganske kraftigt til at skaffe dig fordele på mænds og ældre kvinders bekostning. Ikke noget nogen tør tale om, ville bare forvirre tingene, ik?

        Like

        Kommentar af Kimpo — 19 november 2010 @ 16:33

      • Nu er jeg er ikke synderligt “visuelt begavet” og foretrækker at betale samt åbne døren selv. Til gengæld har jeg noteret mig, at mange mænd får laaang line blandt de kvindelige studerende (selvom de fleste af dem ikke er kompetente ud over Manu Sareen niveau), så måske burde jeg lade min vrede gå ud over mænd som dem? De vimser rundt, sender mig hede blikke og spiller i den grad på deres maskulinitet, så det er jo ikke fordi, de ikke selv lægger op til sjov?
        Så du for øvrigt den video med Liam fra Stuxnet? https://hodja.wordpress.com/2010/11/18/dagens-tekniske-indslag/ Hvis han ikke er en honey trap for kvindelige it-nørder, så ved jeg snart ikke…

        Like

        Kommentar af Egtvedpigen — 19 november 2010 @ 22:52

      • egtvedpige, du er en provokatrice, som burde have nogle smæk i nummeren. Du ved godt jeg har ret. Pas bare på jeg ikke finder ud af hvem du er 😈

        Like

        Kommentar af Kimpo — 20 november 2010 @ 22:23

      • Kære Sukkermås: Du tilskriver mig gang på gang karaktertræk samt et udseende, du ikke ikke kan vide dig sikker på, jeg er i besiddelse af, således at du bedre kan flirte med mig.
        Det kan kun betyde een ting! 😆 :

        Like

        Kommentar af Egtvedpigen — 21 november 2010 @ 00:05

  9. ..

    Like

    Kommentar af Jeanette — 16 november 2010 @ 04:56

  10. […] efterhånden var blevet en hønsegård. Feminiseringen har tilsyneladende også nået Hodjas blog, hvor man altså her hylder “maksimal gevinst, nul risiko”-mantraet for kvinders […]

    Like

    Pingback af 37 grader » Omars replik til Femiland — 19 november 2010 @ 14:28

  11. “Forvrænget billede af kvinder skyldes billige danske tøser i ghetto-områder”

    Jeg tror ikke påstanden er helt forkert, men heller ikke helt rigtig.

    Det hele startede vel allerede i slutningen af 70’erne. Dengang fremmedarbejderne begyndte at miste det arbejde som de var rejst til Danmark får at få. Så blev de en del af det sociale system/bistandshjælp. Her sad der en masse kvindelige sagsbehandlere som aldrig tidligere havde stiftet bekendtskab med denne gruppe. Deres mørke hud,hår og øjne generelle “macho” image, gjorde at nogle af disse kvinder følte sig seksuelt tiltrykket af denne gruppe. (Noget som i dag hører til sjældenhederne, de er blevet klogere..)

    Det gav mændene dengang en falsk indtryk af danske kvinder som de så gav videre derhjemme. Det var starten.

    Like

    Kommentar af kenneth — 19 november 2010 @ 15:43

  12. Det er jeg udmærket klar over, at han gør. Jeg har fulgt den overdrevne debat.

    “Deres reelle problem er jo, at de er for klodsede til at formulere deres liderlighed«.”

    Menes der ikke at fyrerne er for klodsede til at give udtryk for deres liderlighed?

    Jeg er sikker på Omar ikke er enig i, at det kun er ludere der griner offentligt 😉

    Jeg er desuden også enig i, at det skyldes unge mennesker af begge køn, at der er denne løse (om man kan kalde den det) opfattelse af seksualitet.

    Så du mener ikke at Omar må gøre grin med burka’er? Så vi skal sætte censur på, eller?

    Like

    Kommentar af Jeanette — 20 november 2010 @ 21:19

    • Jeanette, mener du, det er sandsynligt, at et udbrud som “Det er kun ludere, der griner højt offentligt” skyldes, at en fyr er for klodset til at formulere sin liderlighed?

      Og har jeg skrevet noget sted, at Omar ikke MÅ gøre grin med burkaer? Nej, vel? Jeg har skrevet, at jeg synes, det er dårlig stil, fordi muslimske mænd/islam er berygtede/berygtet for netop at undertrykke kvinder og i visse lande faktisk påtvinger kvinder at gå burkaklædt. Det synes du måske er en joke, og det hænger nok sammen med, at du er meget ung og bor bekvemt og godt i Jylland på betryggende afstand af den multikultur og de moskeer, du elsker så højt? På den anden side kunne jeg levende forestille mig, at en kvinde som dig kunne trives glimrende uden stemmeret og iklædt burka, og i accept af denne forskellighed har jeg besluttet ikke at spilde yderligere tid på dig 😉

      Like

      Kommentar af Egtvedpigen — 20 november 2010 @ 22:17

  13. Skam dig, egtvedtøs, selv om det ikke er muligt.

    Like

    Kommentar af holger — 21 november 2010 @ 02:16

  14. “Jeanette, mener du, det er sandsynligt, at et udbrud som “Det er kun ludere, der griner højt offentligt” skyldes, at en fyr er for klodset til at formulere sin liderlighed?”

    Nej, jeg har skam ikke sagt JEG mener det!

    At du kommer med hypoteser om, at jeg ville kunne trives uden stemmeret, iklædt burka og andet fis, og derfor ikke vil debattere med mig, viser at du hvert fald er en meget ringe menneskekender.

    Jeg er udmærket klar over at nogle kvinder i verden, undertrykkes, men gør dét, det til dårlig stil at Omar Marzouk har hans vante komiker-gang omkring islam-emner? Der er utrolig meget dansk humor, der skulle skæres ned på, hvis vi skal passe på ikke at træde nogen over tæerne.

    Desuden mener jeg ikke, at Omar på noget tidspunkt gør grin med undertrykte kvinder! At han nævner ordet burka i hans artikel. “Så må hun gå i burka for at slippe for det der”. At du kan få en nedværdigelse og disrespekt over for undertrykte kvinder i burka, ud af det? Tjaaa.. 🙂

    Like

    Kommentar af Jeanette — 24 november 2010 @ 04:29

  15. mener helt bestemt det er pigen der har problemet her, tror ikke drengene har misforstået en dyt tror mere det er pigen der er for ung og umoden til at gå i det tøj hun bærer, viser du lidt barm bør alle unge piger og deres forældre vide at det er ikke kun unge jævnaldrene drenge der kigger det er også gamle perverse mænd der kigger og alle andre mænd der imellen vis man vil klæde sig udfordrene så er det til glæde for alle i det samme offenlige rum som man begerder sig i. og virkelig trist for de piger der ikke har lært hjemmefra hvordan man bør klæde sig, når man har en vis alder.

    Like

    Kommentar af th1980@live.dk — 14 april 2012 @ 20:59


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: