Hodjanernes Blog

4 december 2009

DDR-Journalisten Steffen Kretz rejser Jorden rundt for at berette om klimaforandringer (og brænde tonsvis af CO2 af)

Så jeg vil da godt lige gøre opmærksom på hans form for journalistik endnu en gang:

Jeg så denne her i kommentarerne på Uriasposten (skrevet af Ulrik #20) og huggede den:

Steffen Kretz var, som “klima korrespondet” i Grønland, her hvor jeg bor. En af mine venner er fisker og fanger og Steffen Kretz opsøgte ham og forklarede ham at han i et interview gerne ville have ham til at sige: “Man kan ikke længere skyde sæler på isen pga klimaforandringer”, min ven svarede at det ville han ikke, for det ville være en løgn, godtnok forandrer naturen sig, måske menneskeskabt, måske ikke, men sæler kan man altså stadig skyde på isen. Steffen Kretz sagde så: “Men kan du så henvise mig til en fanger der vil sige det?”.
Hvad driver mon sådan en journalist!?

Iøvrigt er det jo tankevækkende, at TV er fyldt med indslag om ‘gode’ mennesker, der rejser hid og did for at gøre opmærksom på ‘klimaproblemerne.

2 kommentarer »

  1. En mindre detalje der irreterer mig,er tv nyheds studiernes som pærer på en lyskæde,rækker af fladskærme og tændt elektronisk grej.
    I betragtning af deres tendentiøse journalistiske formidling,ku’ man godt pudse energisparrerådet på dem.

    Like

    Kommentar af O.L — 5 december 2009 @ 11:07

  2. […] Det får mig til at tænke på en journalist som f.eks. Steffen Kretz. […]

    Like

    Pingback af Biskoppen af Kos: Udenlandske journalister betaler flygtninge for at spille ofre for drukning | Hodjanernes Blog — 25 februar 2016 @ 19:46


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Skriv et svar

