Hodjanernes Blog

22 maj 2009

Gruppen Kirkeasyl omgås lemfældigt med sandheden

Efter at flere bloggere påviste, at de afviste irakeres talsmand var udvist for narkokriminalitet, skriver Kirkeasyl på sin hjemmeside (som vi IKKE linker til) under overskriften ‘Irakerne vælger talspersoner’:

De mellem 60 og 70 irakere, som nu er flyttet ind i Brorsons Kirke på Nørrebro, holdt i går et møde og diskuterede deres situation.

Da der har været usikkerhed om, hvem der kunne udtale sig på vegne af gruppen, har irakerne valgt fire talspersoner, der fremover vil kunne udtale sig generelt.

‘Da der har været usikkerhed om’!!! Der var ingen usikkerhed om at Taleb Ansari var talsmand, lige indtil han blev afsløret som narkokriminel og udvist på tålt ophold.

Iøvrigt kan man spørge om (via en kommentar på Uriasposten)  hvor myndighederne er i denne sag, idet Ansari som person på tålt ophold må have meldepligt enten hos politiet eller i Sandholmlejren. Hvordan kan han få lov til at nægte at forlade kirken og krænke sin meldepligt?

Kirkeasyl skriver videre om Ammar Jaffar, der er en af de ny talspersoner:

“Ammar er bange for at vende tilbage til Irak, der er præget af stor arbejdsløshed, hvilket vil gøre det stort set umuligt at få et hjem eller betale for moderens lægehjælp. I Irak vil de højst sandsynligt ende på gaden med en konstant frygt for deres liv.”

Skal alle der er bange for at blive arbejdsløse i hjemlandet have livsvarigt ophold i Danmark – altså efter Udlændingeservice har vurderet deres sager både forfra og bagfra – og fundet dem for tynde?

Til sidst skal lige nævnes, at Uriasposten har afsløret endnu en af irakerne som dømt kriminel og udvist. Hvor mange udviste er der blandt kirkebesætterne?

Vi er flere der har skrevet til forskellige personer, myndigheder og Kirkeasyl. Ingen har svaret!

Brorsonskirken, der i medierne lader som om, de er neutrale, skriver på sin hjemmeside:

I øjeblikket bor der 60 irakere i Brorsons Kirke. De er flyttet ind i kirken i protest den hjemsendelsesaftale der netop er indgået.

Menighedsrådet besluttede mandag eftermiddag at lade irakerne blive boende i kirken på ubestemt tid, og kirkerådet og kirkens ansatte har indgået en samarbejdsaftale med irakerne og repræsentanter fra støttegruppen Kirkeasyl.

De planlagte arrangementer i kirken fortsætter i stort set uforandret form kun med enkelte tilpasninger.

Al henvendelse i forhold til støtte til irakerne skal rettes til Kirkeasyl.

5 kommentarer »

  1. Tja, hvis der mere er tale om en “repræsentant” (altså ikke sådan en der sælger skotøjsbørster i udvalg) end en “talsmand” (bemærk også den fikse lille politsk ukorrekthed – det hedder naturligvis tals-“person”), så er det vel meget passende med de omtalte personer. Narkokriminelle mv. er jo tilsynelande ganske _repræsentative_ for gruppens sammensætning.

    Like

    Kommentar af Søren Bramfri — 22 maj 2009 @ 22:12

  2. Eftersom Brorsonskirken nu fungerer som en salgs herberg, ville det kun være naturligt, hvis hjemløse og andre socialt dårlig stillede ligeledes kunne få husly i kirken. Jeg kan således kun opfordre andre trængte til at søge ophold i kirken (de læser nok ikke Hodjas blog – men alligevel).

    Hvordan ville menighedsrådet mon forholde sig til det?

    Like

    Kommentar af Aida — 23 maj 2009 @ 11:53

  3. Ghazala søgte tilflugt i folkekirken
    27. feb. 2007 22.00 Kriminalitet Opdat.: 27. feb. 2007 22.01
    af Helle Sønderby og Claus Buhr

    Ghazala Khan og hendes kæreste søgte tilflugt og hjælp i en sognekirke i Middelfart, få dage før hun blev dræbt af sin egen storebror i Slagelse den 23. september forrige år.

    – Jeg opdagede dem, fordi jeg var ved at gøre rent oppe ved orglet ved 15.30-tiden den dag. De lå på en bænk i kirken og sov. Jeg skulle alligevel ned i kirken efter en støvsuger, og jeg bad dem pænt om at tage fødderne ned fra bænken.

    Det fortæller en af kirkens medarbejdere om sit møde med Ghazala Khan og hendes kommende mand, som opsøgte Sankt Nikolai Kirke i Middelfart den 20. september 2005.

    De nye oplysninger stammer fra to DR-journalister, som har skrevet bogen “Bror, hvad er det du gør?” om familiens nådesløse jagt og drab på den 18-årige pige.

    Vend tilbage
    Kirkens kordegn Lars Brønserud fortæller, at Ghazala Khan og hendes mand bad om lov til at overnatte i kirken om natten, fordi de ikke havde nogen penge.

    Men det havde jeg ikke beføjelse til, og desuden skal der sættes alarm på, så jeg henviste dem til et motel i nærheden, som var det billigste sted, jeg kunne komme i tanke om, siger den medarbejder, som var på arbejde.

    Men inden Ghazala Khan og hendes forbudte kæreste forlod kirken igen, bad de om at blive viet.

    Jeg sagde, de kunne henvende sig på kommunen, som stadig havde åben. De sagde, at de havde været dér, og de ville giftes, fordi hendes familie ledte efter dem. Jeg bad dem om at vende tilbage næste dag, da der ikke var nogle ansatte tilbage i kirken andre end mig, og at jeg desværre ikke kunne hjælpe dem på andre måder, end at bede dem vende tilbage.

    Havde ingen penge
    På opfordring fra kirkens medarbejder opsøgte Ghazala Khan og hendes kommende mand det nærliggende Motel Lillebælt, hvor de overnattede i en enkeltseng i det billigste værelse, receptionisten kunne tilbyde.

    Dagen efter blev de gift på det lokale rådhus.

    Men de nåede kun at være gift i 48 timer, inden de blev indhentet af Ghazalas storebror, som dræbte sin søster ved højlys dag med to skud fra en Smith&Wesson.

    De nye oplysninger i sagen bekræfter, at Ghazala Khan og hendes kæreste ikke havde nogen penge, da de begyndte deres desperate flugt tværs gennem Danmark.

    På det tidspunkt havde Ghazalas familie jagtet dem i 15 dage overalt i hovedstaden, og det forbudte kærestepar så ingen anden udvej end at flygte ud af København.

    Jaget på grund af pengene
    I den ankesag, som netop nu bliver behandlet i Højesteret, forsøgte en af Ghazalas onkler, som er dømt for drabet på niecen og drabsforsøget på hendes mand ellers at forkare sine handlinger med, at Ghazala havde stjålet 50.000 kroner fra familien, inden hun forsvandt fra hjemmet på Amager.

    Derfor jagtede familien hende over hele København, og derfor flygtede hun og kæresten til Middelfart, hvor de håbede på at begynde en ny tilværelse sammen.

    Kirkens medarbejdere beskriver kæresteparret som “meget bange” og håbede på, at de ville vende tilbage næste dag. Men kun få dage efter at de søgte tilflugt i Sankt Nikolai Kirke lykkedes det familien at indkredse den bortløbne pige og hendes ægtemand på banegårdspladsen i Slagelse.

    Her blev Ghazala dræbt på åben gade af sin egen bror, mens ægtemanden mikrakuløst slap med livet i behold.

    Æresdrabet på Ghazala Khan førte i sommer til den hidtil hårdeste dom for æresdrab nogensinde. I alt ni familiemedlemmer og venner blev dømt for drabet på Ghazala Khan og drabsforsøget på hendes mand. Den 58-årige far fik livstid og de øvrige otte dømte – blandt andre Ghazalas bror, to onkler og en tante, fik tilsammen over 100 års fængsel.

    I morgen, onsdag, afgør Højesteret ankesagen om strafudmålingen for de dømte, som alle har krævet af få nedsat straffene.

    http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2007/02/27/213526.htm?rss=true

    Like

    Kommentar af Hodja — 23 maj 2009 @ 14:23

  4. De irakiske fupflygtninge og andre fupflygtninge bør hjemsendes så hurtigt det er muligt, hellere igår end idag. Det samme må der ske med de kriminelle udlændinge.

    Like

    Kommentar af Jørgen — 23 maj 2009 @ 20:27

  5. Mange kirkefremmede har den ejendommelige forestilling, at en kirkebygning er et helligt sted.
    Men kirkebygningen er et forsamlingssted, hvor menigheden kan afholde sine gudstjenester og kirkelige handlinger. At rummet således skulle være særligt helliget, beror på en gammel katolsk forestilling. Men selv i katolsk middelalder blev Kong Knud forfulgt helt op til alteret og dræbt, i Odense.
    Så hvorfor henter politiet ikke uden videre de personer der har taget ophold i en lukningstruet kirke på Nørrebro, og som er ud- og afviste?
    Skyldes det en fejlagtig forestilling om kirkebygningens “Fredhellighed” eller er det mere bekvemt at lade Menighedsrådet sidde tilbage med sagen?
    Og så kan man jo, med Birthe Rønn Hornbech spørge: Hvorfor i alverden vælger muslimske irakere at søge beskyttelse i en kristen kirke? Hvorfor ikke i én af nordvestkvarterets baggårdsmoskéer?
    Kunne det tænkes at de trods alt, har hørt om kristen næstekærlighed, eller har de blot, som tidligere okuppanter hørt om “Die dumme Dänen”?

    Like

    Kommentar af nimu — 23 maj 2009 @ 23:23


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: