Hodjanernes Blog

23 august 2008

Svensk avis giver DanMarx Radio baghjul i politisk korrekthed.

Pixeline er flyttet hinsidan – hun kunne nok ikke blive familiesammenført med Kenneth Plummer…

ExpressenFornylig behagede det nogle røvere at plyndre en værdicentral og slippe afsted med en stor pose penge. En af de mistænkte viste sig at stamme fra Vestsibirien, nærmere betegnet det tidligere Sverige. Han var ret kendt, idet han – ud over at være bankrøver – spillede fodbold i en stor klub hinsidan. Denne Patrik Manzila viste sig ved nærmere eftersyn at være lige så svensk som Asmaa Abdol-Hamid er dansk. DDR-TV var for travlt optaget med at vise statholderens hustru i en fejende dans, så et foto af fodboldhelten smuttede igennem censuren.

Den slags skødesløshed finder man ikke hinsidan.  Af en eller anden grund har man dog ment at burde bringe en slags foto, så “Expressen” forsøgte sig udi den ædle kunstart kaldet “Reuterisering” – at manipulere fotografier. Resultatet ses hosstående.

Det første forsøg med Photoshop eller GIMP faldt ikke helt tilfredsstillende ud, thi omend Patrik nu ikke længere kunne vise sit smukke åsyn til folket, ville samme folk dog være i stand til at konstatere, at han nok ikke var “en person med svensk bakgrund”.

Altså på med GIMP’en igen: i næste forsøg fandt man frem til farvepaletten, og omsider – efter timers anstrengelser – lykkedes forehavendet. Patrik var nu udstyret med passend mimicry, så identifikationen af ham skulle være noget nær umulig. Sådan!.

Men måske skyldes DanMarxs Radio’s faux pas slet ikke lemfældighed, men derimod utilstrækkelige evner hos GIMP’erne i TV-byen?

Ganske vist modtager agitproppen på Amager kun et par milliarder i tvangslicens, men spiller klaveret alligevel dårligt?

Hvad koster en GIMPE-tur fra Ørestaden til Al-Mö for 37 TV-eksperter?

Hat tip: Every Kinda People.