Hodjanernes Blog

24 maj 2008

DDR vil kåre Miss Tørklæde – Asmaa jubler

DR har startet en konkurrence, hvor unge muslimske kvinder skal dyste om at bliver Miss Tørklæde 2008. Et trossamfund kalder det ‘over stregen’.

Asmaa Abdol-Hamid er begejstret.

[…]

Hun er en lille, elegant kvinde, men hendes budskab er en lige højre til hallal-hippier i alle lande. Det slør, vi diskuterer betydningen af, ikke bare i Danmark, men i hele Europa, er en seksuel undertrykkelse af kvinder. For den fransk-iranske forfatter Chahdortt Djavann, hvis essay »Kast sløret!« er udgivet på dansk af Akademisk Forlag, er sløret ikke bare et religiøst symbol, men en demonstration af forskellen på kvinde og mand i islam.

53-24762-11656.jpg

Jeg synes tiden er til en genudsendelse af dette interview for at sætte DDR’s konkurrence i perspektiv. Forfatteren skal du IKKE regne med at se i DDR2 sammen med Jes Stein Pedersen. Præcis som du heller ikke skal vente at se Wafa Sultan i noget længere indslag.
TorontoTerror01.jpg

Et interview med den iranske kvinde Chahdortt Djavann i Die Tageszeitung:
Uddrag:

Q: Hvornår måtte de første gang tage tørklæde på?

A: 13 år gammel. Som alle kvinder i Iran.

Q: Blev det diskuteret i familien?

A: Det angår ikke forældrene. Det er lig døden at gå utilsløret på gaden….

Q: Hvordan følte de det?

A: Jeg følte mig krænket og nedværdiget….

Q: Hvordan forklarer de, at flere og flere unge muslimske kvinder i Vesten bærer tørklæde?

A: Igennem de sidste 20 år har der fundet en islamistisk offensiv sted i Vesten. Ganske særligt i Europa. I 60erne og 70erne bar muslimske piger ikke tørklæde. Det, vi ser idag, er resultatet af islamisternes virksomhed.

Q: Spiller den sociale marginalisering dem i hænde?

A: Naturligvis gælder der visse sociale uretfærdigheder. Når man hedder Mustafa og er arbejdsløs, har man problemer. Men de bliver ikke mindre når konen er tilsløret. Man må støtte alle, der prøver at modstå islamismen. Næppe var indvandrerne ladt i stikken af Frankrig og Tyskland før de bliver påvirket af islamisterne. Islamisterne siger til dem – I får ikke en chance. Kom tilbage til et religiøst liv og dogmerne. Slut jer til os. Slut jer inde.

380polis2.jpg

Svensk polis

Q: Det lyder på Dem, som om islamisterne allerede har stor indflydelse?

A: Det har de. Både i Tyskland, Frankrig og Storbritanien. Havde man reageret for 15 år siden, ville situationen have været anderledes. Istedet har man givet kamuflerede og farlige islamister som Tariq Ramadan frie tøjler.

kopf-logo-ra.jpgQ: De unge kvinder siger, at tørklædet er deres eget valg?

A: Til at begynde med sagde de noget andet. Nemlig ‘min religion er min kultur’. Da de opdagede, at de ikke opnåede noget med det, da det er et religiøst argument, udtænkte de noget nyt. Nu siger de – ‘Det er mit valg’. Men ingen af disse kvinder er istand til at forklare, hvorfor kvinder skal skjule håret for mænds blikke. Deres demonstration sker ledsaget af mænd. Og uden mændenes tilladelse har de ikke taleret.

Q: På trods af dette er der tilslørede kvinder, som siger, at de ikke er under pres.

A: Underkastelse bliver ikke bedre af, at den er frivillig. I Iran stener man kvinder. Nogle af dem, der kaster stenene, er kvinder.

ASMAA.jpg

Q: Er så meget ophidselse over et religiøst symbol berettiget?

A: Tørklædet er netop ikke et symbol på den muslimske tro. Både i Det Gamle og Det Nye Testamente samt koranen tilrådes hovedbeklædning. Hvad angår kvindeundertrykkelse er islam forblevet tro med de to ældre monoteistiske religioner. i de vestlige lande er der idag demokrati, som baserer sig på lige rettigheder for kønnene. Tørklædet er symbol på kvindernes underordnen sig mændene. Når kvinderne underkaster sig, tager de tørklæde på. De bærer det kun for mændenes skyld. Det er symbolet på kvindernes mindreværd. Det må alle, der går ind for lighed, gøre sig klart.

Q: Hvordan definerer de tørklædet?

A: Jeg sammenligner det med jødestjernen. Det er symbolet på, at kvinden indordner sig i det retsløse rum. Og at det legaliserer vold. Tørklædet viser: Kvinden er det mindreværdige fornedrede køn.

Q: De kæmper som kvindesagsforkæmper imod det?

A: Jeg er ikke feminist. For mig drejer det sig om menneskerettigheder. I de demokratiske lande findes idag begrebet ‘Pædofili’. Man skal vide, at i de muslimske lande bliver en pige tilsløret, når hun er giftefærdig. Når en 12-årig pige behandles som giftefærdig, så er det pædofili. Tørklædet er mishandling af mindreårige. Lige som omskæring. Det varede også længe, før det blev forbudt i de demokratiske lande. Og da blev der også brugt argumenter om kulturelle rettigheder.

Q: Klitorisomskæring er en kropslig lemlæstelse. Tørklædet er en beklædningsgenstand?

A: Det er netop ikke en beklædningsgenstand. Når man tilslører en pige, siger man til hende: Du bliver i hjemmet. Du har ikke samme rettigheder som din bror. Det efterlader uudslettelige spor i den sociale, seksuelle og psykiske identitet.

Q: Det er muligvis anderledes hos piger, der tilslører sig selv?

A: Det er demagogi. Under krigen mellem Irak og Iran sprang piger og drenge frivilligt på miner. Det var de blevet overbevist til af islamister. ‘Det er mit valg’ sagde børnene.

Q: Bliver symbolet ikke vurderet op ved at selv statsoverhoveder i Europa beskæftiger sig med det?

A: Der kan ikke eksistere et islamistisk samfund uden tørklædet. Men der kan eksistere islam uden et islamistisk tørklæde. Forestil dem, at kvinderne i Saudi-Arabien eller Iran tager tørklædet af. På det tidspunkt vil de blive betragtet som mennesker, og det islamistiske samfund vil ikke være mere.

248-7.gifQ: De går ind for et tørklædeforbud i skolerne som Præsident Chirac. Ønsker de også et sådant forbud i Tyskland?

A: Før eller senere kommer de ikke udenom dette. Nu udfordrer Iran Frankrig til at trække sin lov tilbage. Iran er et land, der har myrdet 1 million oppositionelle og som stener. Dette land vover at tale på demokratiets vegne. Det iser hvor tæt forbindelsen er mellem islamisme og tørklædet.

Q: I vore lande er der ikke muslimsk flertal. Faren for at muslimske regler bliver indført eksisterer ikke?

A: Islamisterne udnytter behændigt Europas slaphed og den fra historien stammende dårlige samvittighed, der blandt andet kommer af den Fransk-Algierske krig og Nationalsocialismen. Den der kritiserer islam eller en barbarisk totalitær religion stemples som islamofob. Eller som racist. Men et land som Tyskland har allerede et enormt ansvar. Den tyske slaphed forstærker islamismen i Tyrkiet.

Q: De sætter stor pris på den tyske indflydelse på Tyrkiet?

A: Jeg har boet i Istanbul. Og jeg kan sige dem, at islamisterne har forstået, at de må være aktive både i og udenfor deres lande. De er missionærer. De vil organisere en verdensomspændende islamisme. Tørklædet er det islamistiske systems emblem. Når det er muligt at udbrede det i Frankrig og Tyskland, er det også muligt i Tyrkiet og Nordafrika.

Q: De mener, der gælder en diplomatisk forpligtigelse til at indføre tørklædeforbud. Tørklædeforbud som udenrigspolitik?

A: Også som indenrigspolitik. Der findes piger i Europa, som er ofre for den islamistiske vold. Her bliver piger angrebet, hvis de ikke opfører sig, som islamisterne betragter som anstændigt. Der findes unge piger, der bliver betegnet som ludere, fordi de ikke bærer tørklæde. En pige er sågar blevet brændt. Her i Frankrig.

Q: Med hvilken berettigelse kan en demokratisk samfund forbyde et symbol?

A: Et demokratisk samfund fastlægger de individuelle friheder men også deres grænser.

Q: Vil de forbyde andre symboler i skolen. For eksempel palæstinensertørklædet?

A: Det er et synspunkt. Det kan diskuteres. Men der findes ideologier, der intet er at diskutere om. Dertil hører fascismen. Og dertil hører også den islamistiske fundamentalisme. Nazi-symboler er jo også forbudt.

Q: Mange finder det intolerant at forbyde tørklædet?

A: Det har intet med tolerance at gøre. Det er uvidenhed.

Q: Er det klogt kun at gå imod tørklæder med repression?

A: Jeg er ikke imod pædagogik. Først må man sætte ind overfor familierne. Først når det ikke virker, må man gå videre med lovgivning. Staten må beskytte børnene. Det er dens opgave.

Q: I øjeblikket bevirker forbudet en radikalisering af en del af ungdommen?

A: De er allerede radikaliserede. Det er bare politikerne, der ikke vil indrømme det. Flertallet af muslimske kvinder vil ikke bære tørklæde, og de vil ikke forveksles med dette symbol på fremmedgørelse. Desværre skriver journalisterne ikke om det. Jeg har mødt skoleelever i Frankrig, der bønfalder deres lærere om ikke at lade tørklædet komme ind på skolerne. Hvis det bliver tilladt, vil forældrene tvinge pigerne til at gå med det. De ægte islamister er fascister. Med dem har vi ikke haft demokrati i 20 år. Denne hårde islamistiske kerne må elimineres.

Q: Der går de langt?

A: Islamisme er ikke en overbevisning. Madame.

Q: Hvad er islamisme?

A: Anvendelsen af islamistiske dogmer på alle borgeres sociale, politiske og individuelle liv. Det er et totalitært system. Idag kan De drikke te med en mand på en cafe. Imorgen bliver De måske stenet.

Q: Hvad vil de sige til unge kvinder, der demonstrerer for retten til at bære tørklæde?

A: Mange er blevet manipuleret af islamister. Deriblandt også veluddannede. Deres forældre er blevet nedværdiget og trukket gennem sølet i dette samfund. Jeg ville gerne råbe til dem: ” Sig ikke mere: dette er et andet tørklæde. Det er ikke det samme.” Det passer ikke. Det er det samme tørklæde overalt i verden.

Fra Die Tageszeitung

 

10 kommentarer »

  1. Jeg kan ikke beskrive hvor glad jeg er for jeg ikke længere betaler til den kommunistiske islamsprede på ammager, for det her tiltag er direkte klamt.

    Hvor må alle de frelste mennesker på DR føle sig beskidte, sådan at fremhæve undertrykte kvinder som kønne, mon næste konkurance bliver Miss Narkoluder, eller den bedste luder der er menneskehandlet.

    Klamt og jeg håber virklig andre medier tager det op og sætte klamme udanske radio på plads.
    DF må sku snart få nedlagt den propaganda sender.

    Like

    Kommentar af Broholm (ordblind) — 24 maj 2008 @ 11:10

  2. Ærlig talt – nu forstår jeg ikke skid mere, den muslimske hovedklud skal være genstand for en skønhedskonkurrence????

    Burkaen skal jo netop forhindrer talrige kolde afvaskninger af de muslimske ungersvende, det her setup, må da få hormonerne til at stige kraftigt!

    Man må også noterer sig det rascistiske element, en konkurrence udelukkende for hovedkludsbærende kvindfolk, altså en opdeling i dem og os

    Det her projekt virker sgu ærlig talt ikke særlig gennemtænkt!

    Like

    Kommentar af Oluf Larsen (Grisehandler) — 24 maj 2008 @ 11:55

  3. Ved de fleste mode fremvisninger vises der mode på modellerne. Havde de intet tøj på ville man nok sammenligne modellerne, det er muligvis for at undgå dette og fastholde, at der skam blot er tale om tørklæder der ikke er noget andet end et stykke mode, det der ligger bag DR´s projekt. På trods af alle argumenter som C. Djavann og andre kan oplyse om.

    Like

    Kommentar af Alfred Olsen — 24 maj 2008 @ 13:18

  4. Hodja, hvor meget længere vil du se Wafa Sultan på DR2?

    Er 9 minutter for lidt tid?

    Like

    Kommentar af sunnidk — 24 maj 2008 @ 14:43

  5. Der var mange, jeg gerne ville se på TV – men som aldrig får sendetid. Og hvad med at forholde dig til emnet: Tørklædet er islamismens fane. Og de, der går med det, er fanebærere.

    Like

    Kommentar af Hodja — 24 maj 2008 @ 17:09

  6. Sunnidk: Et teoretisk spørgsmål, som kan besvares med ja eller nej:

    Vi ser idag, at Prins Joakim har giftet sig med en kvinde, som er konverteret fra katolicismen for at få ham. Og vi har intet hørt fra Paven i den anledning.

    Lad os antage, at Joakim forelskede sig i en tørklædebærende muslimsk kvinde.

    Ville islam tillade hende, at tage tørklædet af, og konvertere til den kristne tro for at gifte sig med ham? Og at eventuelle børn ville blive kristne? Det bliver jo temmelig ofte gentaget, at islam og kristendom stort set er ens.

    Og ifølge Grundloven:

    § 6 Kongen skal høre til den evangelisk-lutherske kirke.

    skal Joakim, hustru og eventuelle børn altså være kristne for at være arveberettigede til tronen.

    Tillægsspørgsmål: Hvis nej – hvad ville straffen være for hende, hvis hun giftede sig med Joakim alligevel?

    Og PS: Den med at ‘Hvis han elsker hende nok, konverterer han’ gælder ikke.

    Like

    Kommentar af Hodja — 24 maj 2008 @ 20:45

  7. Hvad bliver det næste, en skønheds konkurrence med burkaer, for hvis man kan tage kørekort med burka på, så hvorfor ikke.

    Like

    Kommentar af Fritz — 25 maj 2008 @ 12:24

  8. Sunnikdk
    Jeg ved ikke hvor gammel eller uerfaren du er, men du virker meget naiv.
    Du har “frelst” afsløret, at du trofast følger det, som allah påbyder dig, UDEN at stille det oplyste nutideig spørgsmål, om ikke 1400årig nedskrevet tilbagestående sludder, måske trænger til lidt opdatering, end from naiv efterfølgelse??
    Du fremstå som en uselvstændig person, der “tror” på at hjernen kan undværes, da ALT er nedskrevet og klarlagt for 1400 år siden?!?!
    Du fremstår i mine øjne, som en “slave” og meget underlagt person, ja, ligefrem bange person, for at bryde, stille spørgsmål omkring overleveret 1400 årig overtro?
    Vi lever i 2008, og ingen kvinde eller mand, burde underkaste sig perifide underlige overtros begreber om det FARLIGE i kvindehovedhår….
    Det for underligt og ikke mindst LATTERLIGT…

    Uha…uha…FARLIGT hår!!!

    Hvor dum og overtroisk har man lov til at være???

    Pas på jeg er langhåret!!!!!

    Like

    Kommentar af li — 26 maj 2008 @ 04:35

  9. -> 6 Nej, i Islam er det ikke tilladt at konvertere til en anden religion. Jeg følger den holdning at frafald er en privat sag og at det derfor ikke skal have konsekvenser. Det må være mellem den pågældende person og Gud.

    Tillægssvar: Det ved kun Gud, Den Nådige, Den Barmhjertige, Den Tilgivende, Den Retfærdige.

    -> 8 Jeg er 20 år gammel. Hvorfor virker jeg naiv?

    Jeg tror ikke på at hjernen kan undværes – så dum er jeg heller ikke.

    At jeg er muslim skyldes i høj grad et selvstændigt valg.

    Ja, jeg er en slave. Jeg er Guds slave.

    Og jeg er altså ikke bange for kvindehår, heller ikke selvom det er langt. Min mor har faktisk langt kvindehår. Det har mine søstre også.

    Jeg tror endnu ikke der er lovgivet om hvor dum og overtroisk man har lov at være. Ganske heldigt for mange af Hodjas læsere 🙂

    Like

    Kommentar af sunnidk — 26 maj 2008 @ 11:47

  10. “Tillægssvar: Det ved kun Gud, Den Nådige, Den Barmhjertige, Den Tilgivende, Den Retfærdige.”

    Jeg kan bare henvise til:

    https://hodja.wordpress.com/2007/01/23/myter-om-islam-i-allah-er-den-samme-som-bibelens-gud/

    Like

    Kommentar af Hodja — 26 maj 2008 @ 21:35


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: