Hodjanernes Blog

21 januar 2013

Her er en 7.5 min intro til en kommende film om det israelske luftvåben

Gemt under: Ægypten, Israel, Muslim World, Palæstina - Libanon, TrumfEs — Tags: — trumfes @ 16:54

Få ved hvordan det israeske luftvåben startede under meget små kår

Hvis ikke en række ikke-israelske jøder, der havde været piloter under anden verdenskrig havde ydet en fantastisk indsats, havde der måske ikke været nogen jødisk stat idag.

En af historiens største ironier er at Israel med stort besvær fik tyske ME-109 jagerfly
fra Tjekkoslovakiet, mens araberne havde engelske spitfires.
Men da de få jødiske piloter var bedre end arabernes, var det ikke spitfires fra “Battle of Britain”, der gik af med sejren…

Taget herfra

7 kommentarer »

  1. Hvor får man et password fra ?

    Kommentar af Morten dreyer — 21 januar 2013 @ 17:59

    • iaf

      Kommentar af Judge Dan (@JudgeDan48) — 21 januar 2013 @ 18:12

      • Undskyld, det skulle jeg have skrevet – men det står da i linket :)
        mvh TrumfEs

        Kommentar af TrumfEs — 21 januar 2013 @ 21:24

      • Nej.

        Kommentar af S. P — 21 januar 2013 @ 23:26

  2. Password kan ikke oprettes. Fis

    Kommentar af S. P — 21 januar 2013 @ 23:31

    • Hej S.P.
      jeg er enig med dig i at passwords på videoer er tåbelige.
      Det er ikke mig, der har oprettet passwordet.

      Passwordet er iaf (hos mig med små bogstaver – iaf=Israel Air Force).
      Der virker hos mig og åbenbart også hos Judge Dan.

      Måske skulle du cleare cachen på din browser og/eller prøve en anden (jeg bruger firefox og Google )
      mvh TrumfEs

      Kommentar af Trumfes — 22 januar 2013 @ 12:01

  3. Mange tak Trumf ES
    jeg prøver det. :) Password = iaf

    Det virkede.:)
    En rigtig god video, der fortæller en del.
    Lenge leve Israel.

    Kommentar af S. P — 22 januar 2013 @ 14:44


RSS feed til kommentarer til dette indlæg. TrackBack URI

Skriv et svar

The Silver is the New Black Theme. Blog på WordPress.com.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Slut dig til de 91, der følger denne blog

