Øh hvorledes taler han over sig? Han taler i konteksten at NOGEN mistænker (som om det nødvendigvis skulle være noget negativt) ham for at være muslim. Han fortæller således at McCain ikke har snakket om hans “muslim faith”.
Det er jo barnligt det her. Nogenlunde lige så barnligt som 9/11 konspirationsteorier!
Det er sjovt som alle punditterne er ved at gå på halen over Obas “gudbenådede” talegaver når man ser hvor hjælpeløs han er uden en teleprompter, der viser ham, hvad han skal sige:
Forbruget af mavesårs-medicin må være gigantisk hos hans spindoktorer når de bliver nødt til at slippe ham løs på egen hånd.
Han får jo Naser Khader til at fremstå som Perikles og Demokrit tilsammen.
Jeg tror nu også hans muslim ting, er en fortalelse, han tilhøre jo en kirke hos en strækt racistisk præst.
Men hvordan filan alle danske “eksperter” kan fremhæve hans store oratoriske evner undre mig. Obama kan snildt overtager Bush´plads i letterman, med great momentes in presidential speeches, for hvis han ikke har en spindoktor i hånden kan han intet.
Men som jeg oplever stemningen i USA (der jo er vigtigere end hvad Auken mener) så er rigtig mange demokrater imod Obama og endnu flere “frie” vælgere vil vælge McCain
Comment af Broholm (ordblind) — 7 september 2008 @ 23:11
Udsteder du garantier på han ikke er muslim? Og så er det ikke pænt at kalde folk for tåber, udover at det giver en dårlig dialog. Tænk lidt over, at det typisk er uintelligente mennesker, der går efter personen frem for bolden.
@ Man In Burka, du skriver; Tænk lidt over, at det typisk er uintelligente mennesker, der går efter personen frem for bolden.
WJ: Hele det her indlæg, og alle Hodjas indlæg om Obama handler (så vidt jeg kan overskue) om manden og intet om det ganske omfattende program, som han går til valg på. Prøver du at sige at Hodja er uintelligent?
Jeg vil selvfølgelig lige insistere på at bare tanken om at Obama skulle være muslim nærmest giver mig kramper af grin. Oplyste mennesker som dem vi har i Danmark kan jo slå op i en hvilken som helst dansk avis og læse om det “omfattende falske rygte” om at Obama skulle være muslim. Hvis man ikke stoler på danske medier, kan man jo som et kultiveret menneske læse kvalitetsavisen Herald Tribune, eller i øvrigt en hvilken som helst avis i verden dertager sig selv seriøst. Man kan også læse det på Wikipedia.
Men undskyld mit dumme spørgsmål, jeg er ikke så velbevandret i religion, politik i almindelighed, og da slet ikke amerikansk politik: Hvori ligger problemet i denne hypotetiske (jeg understreger: hypotetiske) situation hvor USA får en muslimsk præsident? HJÆLP MIG!
Det er ikke så vigtigt hvorvidt manden er muslim (hvilket han ikke er). Hvad er vigtigt er at han er racist. En ækel racist som aldrig kunne være blevet valgt, hvis han havde været vid, og racismen havde været vendt den anden vej.
@ rettentilselvforsvar: Uddyb venligst hvori hans racisme ligger. Hvis du mener den gale præsts udtalelser, så er det unfair at bedømme ham på dem. Du kan jo heller ikke bedømme mig på min præsts udtalelser, vel?
Næe, men jeg ville bedømme dig ud fra at du trods egen erfaring om din præst´s udtalte racistiske indstilling fortsætter år efter år med at komme i netop den kirke for at lytte til netop den præst!
Comment af Vivi Andersen — 9 september 2008 @ 10:02
->12 Osama har opholdt sig mere i en moske end jeg har opholdt i en kirke. Hvis han har taget halvt så mange muslimske værdier med sig som jeg har taget kristne værdier med mig… skæbne!!!
->13 Et lille hint. Blogger Osama på Hodja? Er Osama ”bolden” eller manden? Fremmer Osama dialogen på Hodjas blog?
Hodja er ret ligeglad med om du, jeg eller andre insinuerer at Hodja er uintelligent, fed eller grim, så med dit udfald opnår du ikke andet end en gentagelse af at det typisk er uintelligente mennesker, der går efter personen frem for bolden.
->19: Hussein har frekventeret den kirke i årevis – tilsyneladende uden nogensinde at tage afstand fra holdningerne. Kan man ikke gå ud fra, at hvis du er uenig i prædiknerne i din kirke – så finder du en anden? Så vidt jeg ved, er der rigeligt at vælge imellem ‘over there’?
At du ikke kan/vil sætte tingene i rette syntaks eller at du griber ting ud af konteksten for at komme med pinlige argumenter, gør formentlig din argumentation regederlig i din optik, men jeg skal beklage, at det ikke er tilfældet. Din Erasmus Montanus logik holder nede i din partiforening, men ikke her. Hæv niveauet en kende – det ville klæde dig.
@ Man In Burka; Din Erasmus Montanus logik holder nede i din partiforening
WJ: Hvorfor alle disse personangreb? Jeg er ikke medlem af noget parti.
MIB: Hæv niveauet en kende – det ville klæde dig…
WJ: Så længe at du skriver pseudonymt, så bør du holde dig fra opfordringer til at hæve niveauet. I det mindste står jeg ved mine holdninger. Jeg mener faktisk nogen ting så oprigtigt, at jeg er villig til at fremføre holdningen under andet end et nick.
-> 29 Intet personangreb her, blot en korrektion af, at du skriver at jeg insinuerer at Hodja er uintelligent.
Ville jeg gerne undgå at skrive under pseudonym. Men fordi jeg overholder demokratiets spilleregler og ikke tæver andre, som ikke har samme holdning som mig, kan jeg desværre ikke forvente vise versa. Havde jeg ingen børn ville jeg formentlig stå med rigtigt navn. Men du kan jo bare kalde mig Thomas M. Knudsen, så har jeg løst dit problem eller fobi for pseudonymer.
Men mærkeligt argument, at niveauet ikke kan være højt nok på grund af et pseudonym. Jeg skal i den forbindelse nævne Constantin Constantinus, Ibn Warraq, Isak Dinesen og forfatteparret Marianne Kainsdatter. Ja det var tåbelige lavtstående individer.
Som sagt, hr. William Jansen, hæv nu niveauet – det ville klæde dig
Skal jeg forstå dig sådan at du lader ekstreme kræfter (autonome, muslimske m.m.) bestemme, hvad du skriver eller ikke skriver? Så er du jo en dhimmi, der har bøjet sig for en trussels-kultur.
Jeg har aldig påstået at niveauet er lavt pga. brug af pseudonym. Det er en stråmand.
Apropos pseudonymer, anonymitet og Islam-kritik, så udruller jeg min holdning til det her:
Jeg tror, at de tror det seriøst. Det kan ikke være for at skade kandidatens chancer at man skriver den slags (på DANSK) i kommentatorsporet på en dansk blog. Så der er sikkert en hel del overbevisning i det.
En god tommelfinger-regel for politiske og religiøse nødder er at man aldrig skal gå ud fra at folk tror det de siger at de tror. Undervurder ikke det menneskelige sinds mulighed for at rumme fantastiske ting.
Måske er det bare vildt sjovt at manden taler “forkert” og der bliver lavet fis med det?
Men faktum er, at han har klædt sig i muslimsk tøj, har gået i moske og koranskole ect. ect. Men derfor er han formentlig blot en “god” kristen med muslimske værdier i bagagen. Gad vide om han får noget god mad i løbet af dagen for tiden?
Men det kan i øvrigt være lige meget – for han vinder ikke valget
“D. 6. nov. 2007 påpegede Sass Larsen ifølge Ritzau, at uden vores EU-forbehold ville Danmark skam være tvunget til at tillade asylsøgere at arbejde i landet efter 1 år! Statsministeren tog derfor fejl, når han påstod, at asylansøgere heller ikke uden videre kunne arbejde i de lande Danmark normalt sammenlignes med. Næ, sådan hang det ikke sammen, påpegede Sass Larsen, for ifølge EU-reglerne skal asylansøgere have mulighed for at arbejde efter 12 måneder. Disse regler var Danmark dog fritaget for p.g.a. vores forbehold i samarbejdet om retslige og indre anliggender, der bl.a. omhandler flygtninge.”
Det kryber mig koldt ned af ryggen over, at USA måske havner med en islamisk præsident. Er hele verden på LSD, eller hvad sker der?
Comment af Anna Lyttiger — 7 september 2008 @ 20:38
Hold da op. Det er da tydeligt, at manden taler om den muslimske tro han hele tiden bliver påduttet.
Comment af .sfw — 7 september 2008 @ 21:14
Gad vide hvem der er hans pusher.
Comment af Fritz — 7 september 2008 @ 21:15
Øh hvorledes taler han over sig? Han taler i konteksten at NOGEN mistænker (som om det nødvendigvis skulle være noget negativt) ham for at være muslim. Han fortæller således at McCain ikke har snakket om hans “muslim faith”.
Det er jo barnligt det her. Nogenlunde lige så barnligt som 9/11 konspirationsteorier!
Comment af sorensvendsen — 7 september 2008 @ 21:16
Selvom jeg inderligt håber at McCain vinder og Obama taber, så er det stadig underlødigt at påstå, at han skulle være muslim.
Men det er da en sjov fortalelse.
Comment af Frihed — 7 september 2008 @ 22:01
Det er sjovt som alle punditterne er ved at gå på halen over Obas “gudbenådede” talegaver når man ser hvor hjælpeløs han er uden en teleprompter, der viser ham, hvad han skal sige:
http://www.youtube.com/watch?v=omHUsRTYFAU
Forbruget af mavesårs-medicin må være gigantisk hos hans spindoktorer når de bliver nødt til at slippe ham løs på egen hånd.
Han får jo Naser Khader til at fremstå som Perikles og Demokrit tilsammen.
Comment af Mikael — 7 september 2008 @ 22:13
Jeg tror nu også hans muslim ting, er en fortalelse, han tilhøre jo en kirke hos en strækt racistisk præst.
Men hvordan filan alle danske “eksperter” kan fremhæve hans store oratoriske evner undre mig. Obama kan snildt overtager Bush´plads i letterman, med great momentes in presidential speeches, for hvis han ikke har en spindoktor i hånden kan han intet.
Men som jeg oplever stemningen i USA (der jo er vigtigere end hvad Auken mener) så er rigtig mange demokrater imod Obama og endnu flere “frie” vælgere vil vælge McCain
Comment af Broholm (ordblind) — 7 september 2008 @ 23:11
Ikke alene er Obama muslim, Bush indrømmer at amerikansk tilstedeværelse i Irak er til skade for Irak:
http://www.youtube.com/watch?v=h6HB9fMA8zY
Og Bush Sr. humpede med Reagan:
Comment af William Jansen — 8 september 2008 @ 02:56
Måske er han bare træt?
I over et år har de samme emner
drønet rundt i hovedet på ham.
Det han jo være.
Comment af Pk — 8 september 2008 @ 11:54
Anna Lytiger: “Det kryber mig koldt ned af ryggen over, at USA måske havner med en islamisk præsident. Er hele verden på LSD, eller hvad sker der?”
Spørgsmålet er nok snarere om DU er på LSD, Anna Lytiger.
Barack Obama er – uanset hvor tit tåber som “Skjoldungen” forsøger at fremhæve hans mellemnavn – IKKE muslim.
Propagandaen ruller lystigt derudad. Og naive sjæle lader sig hjernevaske. Pinligt.
Comment af Jens Bøye — 8 september 2008 @ 12:09
-> 10 Hr. Skråsikker
Udsteder du garantier på han ikke er muslim? Og så er det ikke pænt at kalde folk for tåber, udover at det giver en dårlig dialog. Tænk lidt over, at det typisk er uintelligente mennesker, der går efter personen frem for bolden.
Comment af ManInBurka© — 8 september 2008 @ 12:35
@11
Jeg har aldrig hørt Obama give udtryk for at han skulle være muslim, have sympati for den islamiske ideologi eller lignende.
Skulle hans medlemskab af en kristen kirke, hans kristne ægteskab mv. være et langt bluffnummer? Ikke særligt troværdigt, vel?
Fortalelsen er sjov. Men at tage det seriøst – helt ærligt. Obama er et problem af mange årsager. Ikke fordi han “i virkeligheden” skulle være muslim.
Comment af Frihed — 8 september 2008 @ 17:05
@ Man In Burka, du skriver; Tænk lidt over, at det typisk er uintelligente mennesker, der går efter personen frem for bolden.
WJ: Hele det her indlæg, og alle Hodjas indlæg om Obama handler (så vidt jeg kan overskue) om manden og intet om det ganske omfattende program, som han går til valg på. Prøver du at sige at Hodja er uintelligent?
Comment af William Jansen — 8 september 2008 @ 20:26
Jeg vil selvfølgelig lige insistere på at bare tanken om at Obama skulle være muslim nærmest giver mig kramper af grin. Oplyste mennesker som dem vi har i Danmark kan jo slå op i en hvilken som helst dansk avis og læse om det “omfattende falske rygte” om at Obama skulle være muslim. Hvis man ikke stoler på danske medier, kan man jo som et kultiveret menneske læse kvalitetsavisen Herald Tribune, eller i øvrigt en hvilken som helst avis i verden dertager sig selv seriøst. Man kan også læse det på Wikipedia.
Men undskyld mit dumme spørgsmål, jeg er ikke så velbevandret i religion, politik i almindelighed, og da slet ikke amerikansk politik: Hvori ligger problemet i denne hypotetiske (jeg understreger: hypotetiske) situation hvor USA får en muslimsk præsident? HJÆLP MIG!
Venlig Hilsen
Jon
Comment af jonkarstoft — 8 september 2008 @ 22:05
[...] er et illustrativt uddrag af debatten på en blog der gør sig i [...]
Pingback af De er skøre, de amerikanere (og danskere) « Eskapisme — 8 september 2008 @ 22:57
“Hvori ligger problemet i denne hypotetiske (jeg understreger: hypotetiske) situation hvor USA får en muslimsk præsident? HJÆLP MIG!”
????
Rote Stern – du må vist hjælpe dig selv, start evt. med begrebet taqiya:
http://www.islaminfo.dk/Leksikon.asp?PgID=381
Comment af Oluf Larsen (Grisehandler) — 8 september 2008 @ 23:16
Det er ikke så vigtigt hvorvidt manden er muslim (hvilket han ikke er). Hvad er vigtigt er at han er racist. En ækel racist som aldrig kunne være blevet valgt, hvis han havde været vid, og racismen havde været vendt den anden vej.
Comment af rettentilselvforsvar — 9 september 2008 @ 02:10
“hvid” skulle der naturligvis stå.
Comment af rettentilselvforsvar — 9 september 2008 @ 02:14
@ rettentilselvforsvar: Uddyb venligst hvori hans racisme ligger. Hvis du mener den gale præsts udtalelser, så er det unfair at bedømme ham på dem. Du kan jo heller ikke bedømme mig på min præsts udtalelser, vel?
Comment af jonkarstoft — 9 september 2008 @ 08:49
19.jon
Næe, men jeg ville bedømme dig ud fra at du trods egen erfaring om din præst´s udtalte racistiske indstilling fortsætter år efter år med at komme i netop den kirke for at lytte til netop den præst!
Comment af Vivi Andersen — 9 september 2008 @ 10:02
10.Boye
Det pinelige er, at du for det første påstår noget som ingen andre end Obama Hussein Barrack selv ved i sin sjæls inderste.
Dernæst, at du åbnelyst ikke har kendskab til begreberne Takfir, Kitman og Taqiyya .
For havde du det ville du ikke kunne udtale dig så skråsikkert!
Comment af Vivi Andersen — 9 september 2008 @ 10:05
->12 Osama har opholdt sig mere i en moske end jeg har opholdt i en kirke. Hvis han har taget halvt så mange muslimske værdier med sig som jeg har taget kristne værdier med mig… skæbne!!!
->13 Et lille hint. Blogger Osama på Hodja? Er Osama ”bolden” eller manden? Fremmer Osama dialogen på Hodjas blog?
Hodja er ret ligeglad med om du, jeg eller andre insinuerer at Hodja er uintelligent, fed eller grim, så med dit udfald opnår du ikke andet end en gentagelse af at det typisk er uintelligente mennesker, der går efter personen frem for bolden.
Comment af ManInBurka© — 9 september 2008 @ 10:21
Jeg ville foretrække at “hold the high ground” og lade venstrefløjserne om at komme med de gakkede beskyldninger og konspirationsteorier.
Comment af Frihed — 9 september 2008 @ 10:55
->19: Hussein har frekventeret den kirke i årevis – tilsyneladende uden nogensinde at tage afstand fra holdningerne. Kan man ikke gå ud fra, at hvis du er uenig i prædiknerne i din kirke – så finder du en anden? Så vidt jeg ved, er der rigeligt at vælge imellem ‘over there’?
Comment af Hodja — 9 september 2008 @ 11:35
@ Man In Burka, du skriver; Er Osama ”bolden” eller manden?
WJ: Obama er ‘bolden’. ‘Manden’ findes her: http://en.wikipedia.org/wiki/Political_positions_of_Barack_Obama
MIB: Hodja er ret ligeglad med om du, jeg eller andre insinuerer at Hodja er uintelligent, fed eller grim…
WJ: Du er den eneste der har insuinieret det.
Comment af William Jansen — 9 september 2008 @ 11:55
“Insuinieret”??????
Comment af Anna Lyttiger — 9 september 2008 @ 12:39
@ Anna;
Hvis din eneste indsigelse mod mit indlæg er en stavefejl, skal jeg så tage det som et tegn på at du intet har at udsætte på min argumentation?
Comment af William Jansen — 9 september 2008 @ 13:54
-> 27 Eller intelligens
At du ikke kan/vil sætte tingene i rette syntaks eller at du griber ting ud af konteksten for at komme med pinlige argumenter, gør formentlig din argumentation regederlig i din optik, men jeg skal beklage, at det ikke er tilfældet. Din Erasmus Montanus logik holder nede i din partiforening, men ikke her. Hæv niveauet en kende – det ville klæde dig.
Comment af ManInBurka© — 9 september 2008 @ 14:59
@ Man In Burka; Din Erasmus Montanus logik holder nede i din partiforening
WJ: Hvorfor alle disse personangreb? Jeg er ikke medlem af noget parti.
MIB: Hæv niveauet en kende – det ville klæde dig…
WJ: Så længe at du skriver pseudonymt, så bør du holde dig fra opfordringer til at hæve niveauet. I det mindste står jeg ved mine holdninger. Jeg mener faktisk nogen ting så oprigtigt, at jeg er villig til at fremføre holdningen under andet end et nick.
Comment af William Jansen — 9 september 2008 @ 15:30
-> 29 Intet personangreb her, blot en korrektion af, at du skriver at jeg insinuerer at Hodja er uintelligent.
Ville jeg gerne undgå at skrive under pseudonym. Men fordi jeg overholder demokratiets spilleregler og ikke tæver andre, som ikke har samme holdning som mig, kan jeg desværre ikke forvente vise versa. Havde jeg ingen børn ville jeg formentlig stå med rigtigt navn. Men du kan jo bare kalde mig Thomas M. Knudsen, så har jeg løst dit problem eller fobi for pseudonymer.
Men mærkeligt argument, at niveauet ikke kan være højt nok på grund af et pseudonym. Jeg skal i den forbindelse nævne Constantin Constantinus, Ibn Warraq, Isak Dinesen og forfatteparret Marianne Kainsdatter. Ja det var tåbelige lavtstående individer.
Som sagt, hr. William Jansen, hæv nu niveauet – det ville klæde dig
Comment af ManInBurka© — 9 september 2008 @ 15:53
Tilbage til emnet. I tror vel seriøst ikke, at Obama er muslim?
Og vel ikke pga. den fortalelse?
Comment af Frihed — 9 september 2008 @ 17:19
@ Man In Burka:
Skal jeg forstå dig sådan at du lader ekstreme kræfter (autonome, muslimske m.m.) bestemme, hvad du skriver eller ikke skriver? Så er du jo en dhimmi, der har bøjet sig for en trussels-kultur.
Jeg har aldig påstået at niveauet er lavt pga. brug af pseudonym. Det er en stråmand.
Apropos pseudonymer, anonymitet og Islam-kritik, så udruller jeg min holdning til det her:
http://bohemianrhapsody.dk/2008/08/29/slar-det-menneskene-med-undren-at-vi-har-abenbaret-til-en-mand-af-deres-egne/
Comment af William Jansen — 9 september 2008 @ 18:35
@ friheden:
Jeg tror, at de tror det seriøst. Det kan ikke være for at skade kandidatens chancer at man skriver den slags (på DANSK) i kommentatorsporet på en dansk blog. Så der er sikkert en hel del overbevisning i det.
En god tommelfinger-regel for politiske og religiøse nødder er at man aldrig skal gå ud fra at folk tror det de siger at de tror. Undervurder ikke det menneskelige sinds mulighed for at rumme fantastiske ting.
Comment af William Jansen — 9 september 2008 @ 18:40
“Jeg tror, at de tror det seriøst”
- det gør de helt sikkert. Skræmmende
Comment af sorensvendsen — 9 september 2008 @ 21:43
Måske er det bare vildt sjovt at manden taler “forkert” og der bliver lavet fis med det?
Men faktum er, at han har klædt sig i muslimsk tøj, har gået i moske og koranskole ect. ect. Men derfor er han formentlig blot en “god” kristen med muslimske værdier i bagagen. Gad vide om han får noget god mad i løbet af dagen for tiden?
Men det kan i øvrigt være lige meget – for han vinder ikke valget
Comment af ManInBurka© — 9 september 2008 @ 22:34
Bemærk i øvrigt, at politisk korrekte google har fjernet klippet.
Comment af ManInBurka© — 9 september 2008 @ 22:36
OK – vi opdaterer og smider lige lidt seriøsitet ind på siden.
Comment af Skjoldungen — 9 september 2008 @ 23:09
Har de fjernet videoen? Den virker da stadig – medmindre du har udskiftet den med en udgave der virker?
Comment af Frihed — 10 september 2008 @ 13:19