Hodjas Blog

21 maj 2008

En af verdens stærkeste økonomier

Gemt under: Hodja, Internationalt, Muslim World, Penge — Hodja @ 11:45 am

The …… is now one of the strongest currencies in the world, inflation is 2.5%, last year’s 5% growth was the developed world’s highest for the fifth consecutive year, while unemployment slid to a 15-year low of 6.5%.

Et af de arabiske lande?

Tip: GG

49 kommentarer »

  1. Det er meget godt gået. Specielt under de forhold.

    Kommentar af ManInBurka© — 21 maj 2008 @ 12:29 pm

  2. Israelerne er enormt dygtige - hvilket er mere end man kan påstå om deres naboer.

    Kommentar af Anna Lyttiger — 21 maj 2008 @ 1:01 pm

  3. Vent og se :)

    Kommentar af sunnidk — 21 maj 2008 @ 1:08 pm

  4. -> 3
    Ja, vent og se! :o)

    Kommentar af TB — 21 maj 2008 @ 1:25 pm

  5. Slagsmål om renten i Iran ???? Måske er de knapt så hellige, som de lader.

    Kommentar af Søren — 21 maj 2008 @ 1:31 pm

  6. @ sunnidk
    Vi har ventet i 1400 år. Er det ikke på tide i beviser noget?

    Kommentar af rettentilselvforsvar — 21 maj 2008 @ 1:32 pm

  7. Man behøver overhovedet ikke vente og se. HVOR elendigt det står til i de islamiske lande, kan enhver læse her: http://www.nature.com/nature/journal/v444/n7115/index.html

    Og der er ingen tegn på fremskridt.

    Kommentar af Hodja — 21 maj 2008 @ 2:12 pm

  8. Min kommentar gik på Israel. Ikke den islamiske stat.

    Med ‘vent og se’ mente jeg at Israel om ikke forfærdeligt mange år vil se meget anderledes ud.

    Kommentar af sunnidk — 21 maj 2008 @ 4:04 pm

  9. -> 8

    Det har I prøvet i 60 år. Hvad det 6 dage det tog at slå det alvorligste angreb ned?

    Kommentar af ManInBurka© — 21 maj 2008 @ 4:39 pm

  10. -> Jeg taler ikke om et angreb. Hvorfor antager du det?

    Jeg taler om den demografiske udvikling.

    Om ikke alt for mange år vil Israel/Palæstina/kald det hvad vil, inshaAllah være et demokrati med plads til alle dets borgere, uagtet deres religion og etnicitet.

    Kommentar af sunnidk — 21 maj 2008 @ 4:44 pm

  11. :-) Hukommelse

    Kommentar af ManInBurka© — 21 maj 2008 @ 4:52 pm

  12. 10.sunnidk

    Du mener vel -sådan på bunden af dit hjerte- at Jøderne så er presset ud i Middelhavet ?

    Sæt nu nu at guttermanden i Iran får held med sit forehavende om at udradere Israel fra Jordens overflade med en A-bombe - så ryger samtlige Palæaraberne med i købet + en god del af de omkringliggende lande tillige ?

    Kommentar af Vivi Andersen — 21 maj 2008 @ 5:02 pm

  13. 12 Nej, det mener jeg - sådan på bunden af mit hjerte - ikke. Jeg har intet problem med jøder.

    Jeg, og rigtig mange andre palæstinensere, ønsker en demokratisk stat hvor der er plads til alle og hvor alle borgere bliver behandlet ens. Både jøder, arabere, kristne, muslimer, ateister og andet godtfolk.

    Og jeg kender ikke noget til nogen “guttermand” i Iran, kun til en forbryder.

    Kommentar af sunnidk — 21 maj 2008 @ 5:09 pm

  14. 13.sunnidk

    Og al erfaring fortæller, at når muslimer, ved hjælp af bl.a. demografien, opnår flertal vil der blive fred og fordraglighed ?

    For øvrigt - hvilken form for demokrati er det du taler om ?

    Det er formentlig den Shariabaserede eller hvad ?

    Kommentar af Vivi Andersen — 21 maj 2008 @ 5:23 pm

  15. 15 Nej, ikke al erfaring. Der har været problemer mange steder. Mange steder lever folk fredeligt sammen.

    Nej, Vivi, jeg tænker på noget der ligner den form for demokrati vi har herhjemme.

    Er jeg egentlig rendyrket ondskab i dine øjne?

    Kommentar af sunnidk — 21 maj 2008 @ 5:29 pm

  16. Der skulle selvfølgelig stå 14 - ikke 15.

    Kommentar af sunnidk — 21 maj 2008 @ 5:30 pm

  17. @ sunnidk
    Hvis Israel, demogratisk set, bliver muslimsk, skal du nok ikke regne med at det forbliver en demokratisk stat i særlig lang tid.

    Hvor meget demokrati er det lige man ser i den muslimske del af verden?

    “Er jeg egentlig rendyrket ondskab i dine øjne?”
    Aner det ikke. Kender dig ikke, men din religion er ret tæt på rendyrket ondskab.

    Kommentar af rettentilselvforsvar — 21 maj 2008 @ 5:39 pm

  18. ->15: “Mange steder lever folk fredeligt sammen.”

    Hvor? Hvilke lande tænker du på? Jeg går ud fra, at du tænker på muslimske lande?

    Kommentar af Hodja — 21 maj 2008 @ 6:30 pm

  19. #15

    “Er jeg egentlig rendyrket ondskab i dine øjne?”

    Ondskab er fravær af empati. Islam opererer med rent og urent, og det had der projekteres på den urene afstedkommer et fravær af empati. Derfor er de urene kvinder det primære mål for krænkelse. En uren kvinde, der ikke er korrekt tildækket, bærer fx selv skylden for overgreb.

    Islam rummer således en iboende ondskab. Islam er en meget amoralsk religion, der blandt andet reflekteres ved dette fravær af empati.

    Kommentar af Aida — 21 maj 2008 @ 8:14 pm

  20. Det er en grov fejltagelse, at tro, at koranens gud er den samme som Bibelens gud, siger Reza Safa, en konverteret muslim.

    “Den største forskel mellem religionerne er kærlighed. Den kristne guds kærlighed er universel. Han elsker alle skabninger - inklusive muslimerne. Allah elsker ikke de vantro (3:32) og har kun betinget kærlighed til de troende (3:57).”

    Desuden er den kristne guds kærlighed en selvopofrende kærlighed:

    “Gud elskede verden så meget, at han gav sin enbårne søn, så enhver, der tror på ham, skal få evigt liv.” (Johannes 3:16).

    Dette er selvfølgelig blasfemi ifølge muslimerne, som tror at en gud ikke vil nedværdige sig på en sådan måde. Muslimer ofrer deres blod for allah - og ikke omvendt.

    Hvor mange gange omtaler koranen kærlighed? Ti (10) gange. Heraf er de seks (6) kærlighed til allah (i modsætning til Næsten). Bibelen omtaler kærlighed 395 gange - tretten (13) er til gud.

    Kommentar af Hodja — 21 maj 2008 @ 9:32 pm

  21. 15.sunnidk

    At du som menneske indeholde rendyrket ondskab håber jeg sandelig ikke.

    Det er Islam og dens opdeling af denne verden og dens mennesker i Rene og Urene, i Islams Hus og i Krigens Hus.

    Det er de mange Suraére der omhandler hadet til Vantro og måderne Rettroende skal behandle Vantro på.

    Det er Rettroendes, af Allah givne, ret til at betragte Vantro som 2. klasses mennesker som er Svin, Hunde og Aber og hvis lande og områder skal erobres for Allah.

    Det er de i Koranen indbyggede trusler om erobring af Krigens Hus ved hjælp af udøvelsen af den Lille Jihad, en pligt som er pålagt enhver Rettroendes at medvirke til.

    Det er de daglige småændringer der foregår ikke bare her i DK, men overalt i Vantro lande og samfund, hvor Rettroende har slået sig ned.

    Ubetydelige, uskyldige, men sat ind i en større sammenhæng ikke så ubetydelige og uskyldige som antaget.

    Det er indførelsen af Sharia-bank, Sharia-forsikring, Sahria-ret osv. som sker stille og ubemærket - det kaldes Stealth-Sharia - og som vil dukke op alle vegne og på alle niveauer som et `religiøst`krav fra muslimer.

    Det er Shariaen, som står i lodret modstrid med de demokratiske, menneskeskabte regler og love FORDI disse er menneskeskabte og Shariaen er Allahs - der gør det ubehageligt at tænke Islam i forbindelse med samtlige de Vestlige lande.

    Det er det forløjede ved at forsøge at bilde Kafir ind at f.eks. Niqab, Hijab og Burka er kvinders egne valg, når kravet om sådanne ikke fremgår af Koranen, men er opstået hos Rettroende mandlige muslimer.

    Det er tanker om Taqiyya, om Kidman og om Takfir, der får det til at risle een koldt ned ad ryggen.

    Det samme sker, når muslimer taler om fred, som i Islamisk forstand meget vel kan betyde Hudna!

    Jeg tror ikke du er et ondskabsfuldt menneske.

    Men din Islam er qua Koranen og de øvrige tekster fuld af ondskab mod de, der ikke vil underkaste sig.

    Sorry!

    Kommentar af Vivi Andersen — 22 maj 2008 @ 12:11 am

  22. Jeg tror ærlig talt ikke jeg orker at svare jer. Det virker så meningsløst. I har allerede besluttet at Islam er ond, og uanset hvad jeg som muslim siger på denne blog bliver jeg mistænkeliggjort.

    (Og, nej, det har intet med offerroller at gøre.)

    Nu må vi se om tager mig sammen til at skrive et svar til jer i morgen.

    Kommentar af sunnidk — 22 maj 2008 @ 12:51 am

  23. -> Sunnidk

    Jeg forstår godt du ikke “orker” at svare, hvad skal man også stille op mod gode og fornuft-relaterede argumenter?

    Kommentar af Oluf Larsen (Grisehandler) — 22 maj 2008 @ 3:13 am

  24. Tja, det virker også så meningsløst på mig, at tilbede en pædofil løgner, der opfinder en allah, for at undskylde sin voldtægt af et mindreårigt ikke udviklet barn. Føj for et svin.
    Islam er kvindefjendsk, og noget fanden! har skabt.
    Det SÅ racistisk og modbydeligt, det som er griflet ned i hadebogen koranen.
    Ingen anstændige mennesker, vil bryde sig om idelogien islam.
    Alle normale mennesker, græmmes over de umenneskelige og kvindefjendske forhold i islam-svineri-landene Iran, Saudi-Barbarien osv..osv
    Befri OS for vranglæren islam.

    Kommentar af li — 22 maj 2008 @ 4:22 am

  25. -> 17 Tyrkiet, Libanon, Palæstina, Bosnien, Tjetjenien, Indonesien er demokratiske, flere Vestafrikanske lande er også blevet demokratiske, i flere af golfstaterne er der begyndende skridt mod en demokratisering, i Algeriet blev den proces tilsidesat da militæret udførte et kup der kastede landet ud i en ufattelig blodig borgerkrig, i Saudi Arabien, Egypten, Uzbekistan og andre muslimske lande bliver befolkningen undertrykt og fortalere for demokrati forfølges, mens despoter og tyranner sidder sikkert i deres paladser, med den demokratiske verdens støtte.

    -> 18 Eksempelvis Palæstina, Libanon, Tyrkiet, Egypten, Indonesien, Albanien, forskellige stater i Indien, mange lande i Afrika. Der har selvfølgelig været negative eksempler, men generelt lever folk fredeligt sammen.

    -> 19 Det er direkte usandt. Det er en svada som bliver affyret igen og igen. Det bliver den ikke mere korrekt af. Det er intet andet end vås.

    -> 20 Fanden kan både læse Bibelen og Koranen.

    -> 21 Løgn fra ende til anden (bortset fra det med at jeg ikke er et ondt menneske :) ) Vil du seriøst debattere de emner du bringer frem i dit indlæg, så lad os gøre det punkt for punkt. Hvad betyder i øvrigt ‘Kidman’?

    -> 23 Det har intet med “gode og fornuft-relaterede argumenter” at gøre. Sådanne har jeg set meget få af herinde.

    -> 24 Ok. Må Allah retlede dig - og mig.

    Kommentar af sunnidk — 22 maj 2008 @ 9:21 am

  26. @25

    Man får helt tårer i øjnene.
    Genialt svar på indlæg nr. 20!

    Hvorfor tror du på islam? Kan du ikke være et godt menneske uden at følge reglerne i en gammel bog og imamer fortolkninger?

    Kommentar af ManInBurka© — 22 maj 2008 @ 9:52 am

  27. -> 26 Fordi, jeg er overbevist om at Islam er sandheden. Jeg finder så meget skønhed i Islam og Islam giver mig en ufattelig glæde og følelse af taknemmelighed.

    Jo, selvfølgelig kan man være et godt menneske uden at følge reglerne i en gammel bog. Tøger Seidenfaden er et godt eksempel på at det kan lade sig gøre :D

    Forresten håber jeg da at det var glædestårer du fik i øjnene.

    Kommentar af sunnidk — 22 maj 2008 @ 10:09 am

  28. -> 27

    Stadig genialt svar på indlæg nr. 20! (ironi er en svær ting)

    Kan jeg være et godt menneske, når jeg ikke er muslim og til og med ved at Islam er undertrykkende og fordummende? Jamen, så følger du jo ikke din bogs anvisning, som ikke mener jeg kan være et godt menneske. Eksempel:

    (sura 8:55): De værste skabninger for Gud er dem, der afviser Ham og ikke vil tro.

    Og et endet eksempel:
    (Sura 2:65) I kender sikkert dem blandt jer, der overtrådte sabbat. Vi sagde til dem: “Bliv som aber - foragtede og udstødte!”

    (Må jeg så gerne være en Silkeabe?)

    Nej, medlidenhedstårer.

    Kommentar af ManInBurka© — 22 maj 2008 @ 10:31 am

  29. @25 sunnidk
    Ok, send endelig kvindehaderen allah til mig, så skal jeg underlynme give snothvalpen et kursus i ligestilling, med eller uden spanking! alt efter hvor hurtigt denne perifide mandslinge efterkommer mine krav.
    Kan næsten ikke vente på, at møde svinet, jeg har en hel del at retlede dette tilbagestående fantasi monster med.
    Sunnidk kom nu ind i virkeligheden, det er ikke sundt, at leve i en fantasiverden.
    Læger har før fået små blå mænd! til at forsvinde.

    Kommentar af li — 22 maj 2008 @ 10:55 am

  30. @29 Er det mig, der er en af de små blå mænd?
    Der er lidt kamp-lebbe-jargon over dit sprogbrug, synes jeg ;-)
    Du ved godt det er helt naturligt at have usynlige venner, ikk’ (altså for børn)…

    Kommentar af ManInBurka© — 22 maj 2008 @ 11:23 am

  31. Islams opdeling af verden i rent og urent har store konsekvenser. Når muslimer definerer sig selv som rene og ophøjede væsner, skabes der et (falsk) skel til de urene og det omgivende samfund. Man er pr definition den ”hellige” og altså den uskyldige og krænkede. Netop derfor forfalder muslimer konstant til offerrollen.

    På den baggrund er det meningsløst at integrerer muslimer i den vestlige verden.

    Islams opdeling af verden i rent og urent er baseret på projektioner, hvilket betyder, at Islam ikke rummer noget potentiale for udvikling.

    Udvikling har sit afsæt i selvkritik og introspektion. Når mennesket ikke rummer ideen om, at være ufejlbarlig og ophøjet er kimen lagt til selvkritik og introspektion.

    Muslimens selvbillede består i at være rene og ophøjede og rummer således intet potentiale for udvikling.

    Kommentar af Aida — 22 maj 2008 @ 11:28 am

  32. Hvilken verden lever Sunni_DK (25) i? Med skyklapper eller/og burka på.

    Indonesien (Obs ikke for sarte sjæle): http://illustratedpig.blogspot.com/search/label/Indonesia

    Ægypten: http://illustratedpig.blogspot.com/search/label/Egypt

    Tyrkiet: http://illustratedpig.blogspot.com/search/label/Turkey

    Samme fra Hodja:

    http://hodja.wordpress.com/?s=indonesien

    http://hodja.wordpress.com/category/internationalt/muslim-world/%c3%86gypten/

    http://hodja.wordpress.com/category/internationalt/muslim-world/tyrkiet/

    Tror Sunni, at vi er naive idioter? Og vi kan fortsætte:

    Palæstina: Som har valgt en terroristorganisation til regering, der gør hvad den kan for at fastholde folket i offerrollen, og som udelukkende lever på vestlig bistand.

    Libanon: Hvor muslimerne gør alt hvad de kan for at sætte andre grupper fra magten, som marionetter for fascisterne i Syrien og Uran.

    Algeriet: Hvor islamisterne med vold og terrorisme forsøgte at skræmme sig til magten: http://illustratedpig.blogspot.com/search/label/Algeria

    Osv.

    Med den demokratiopfattelse du har - forstår jeg ikke, hvad du foretager dig her i landet?

    Kommentar af Hodja — 22 maj 2008 @ 11:47 am

  33. @30 ManInBurka
    Nej,nej..jeg mente små blå mars mænd, og andre udokumenterede himmelvandrende langskæggede mandslinge ;-)
    Hør nu her, jeg kan ikke lokkes med 72 hunkøns jomfruer i himlen, ergo er jeg altså ikke til kvinder!
    Jeg elsker mænd, bare ikke mandslinge.
    Øhh..jeg kan ikke rigtigt sætte en usynlig ven til at støvsuge, så det gør jeg selv, så derfor har jeg ingen usynlige venner, de vil sikkert gå i vejen!
    :-)

    @31Aida
    Godt skrevet, dig kan jeg lide.
    Så! nu bliver jeg nok misforstået ;-)

    Kommentar af li — 22 maj 2008 @ 11:56 am

  34. @Sunnidk
    Du skrev:

    -> 17 Tyrkiet, Libanon, Palæstina, Bosnien, Tjetjenien, Indonesien er demokratiske

    Jamen fint så. Lad os tage dem én af gangen:

    Tyrkiet: Interessant at det eneste land man kan kalde nogenlunde demokratisk, blev oprettet af en sekulariseringsfundamentalist. Et land hvor islam ikke er en del af demokratiseringen men en del af problemet. Hvor der dagligt kæmpes en hård kamp mod islamisterne, og hvor der nogle gange er en udvikling mod demokratisering for efterfølgende at blive slået tilbage. Enhver analyse af demokratiet i Tyrkiet har desuden aldrig givet karakterer der bare ligner det vi ser i Vesten. De har ellers haft 100 år til at indføre demokrati, mens eks. østeuropæerne kun har haft ca. 20 år, men alligevel har indhentet tyrkerne på alle punkter.

    Libanon: Er kristent land, med kristnes demokratiseringstiltag, som efterhånden er smuldret totalt i takt med at der er blevet flere og flere muslimer.

    Palæstina: LOL - Her bliver jeg så i tvivl om du overhoved ved hvad demokrati er?

    Bosnien: Lidt over 50 % er kristne. Er det ikke interessant at de to eneste nogenlunde demokratiske lande, som du kalder “muslimske” (og åbenbart allerede har inkluderet i ummaen) faktisk har en stor andel af kristne, mens de lande som selv du indrømmer er diktaturer, har 90-99,9% muslimer?

    Tjetjenien: Freedom House (som du forhåbentlig kender) definerer Tjetjenien som ‘the worst of the worst’, altså land uden frihed overhovedet. Det lyder virkelig som et demokratisk sted.

    Indonesien: Indonesien får ikke skide gode tal fra Freedom House (http://www.freedomhouse.org/template.cfm?ccrcountry=117&ccrpage=31&edition=7&page=140) Hvis det er det bedste islam har at vise frem, er det sgu en elendig religion.

    Du har virkelig forsøgt at fremhæve de mindst totalitære stater, men alligevel er der ikke meget at vise frem. Frist, trist, trist.

    Kommentar af rettentilselvforsvar — 22 maj 2008 @ 1:24 pm

  35. Demokrati i Vestlig forstand er temmelig meget anderledes end demokratiet i Islamisk forstand .

    Det Islamiske demokrati skal sandsynligvis som de såkaldte Islamiske Menneskerettigheder - opfattes ud fra Shariaen.

    De Arabisk/islamiske lande creerede og vedtog Cairo-erklæringen, de Islamiske Menneskerettigheder, fordi disse lande ikke kunne acceptere de af UN frembragte Universelle Menneskerettigheder, idet disse er udformet udfra menneskeligt tankegods.

    Hvis Allahs love og regler ikke spiller med betyder det, uanset hvad det drejer sig om, at det er Haram.

    Og angående det jeg skriver i 21. vil DU, sunnidk, have mig til at bevise det ikke er som du skrivet det - løgn.

    DU, sunnidk, skal fortælle os andre hvori disse løgne består !

    Kommentar af Vivi Andersen — 22 maj 2008 @ 2:15 pm

  36. -> 25 Ikke Kidman, men Kitman:

    “Kitman” is close to “taqiyya,” but rather than outright dissimulation, it consists in telling only a part of the truth, with “mental reservation” justifying the omission of the rest. One example may suffice. When a Muslim maintains that “jihad” really means “a spiritual struggle,” and fails to add that this definition is a recent one in Islam (little more than a century old), he misleads by holding back, and is practicing “kitman.” When he adduces, in support of this doubtful proposition, the hadith in which Muhammad, returning home from one of his many battles, is reported to have said (as known from a chain of transmitters, or isnad), that he had returned from “the Lesser Jihad to the Greater Jihad” and does not add what he also knows to be true, that this is a “weak” hadith, regarded by the most-respected muhaddithin as of doubtful authenticity, he is further practicing “kitman.”

    Kilde: http://www.jihadwatch.org/archives/004628.php

    (Du er muslim, ikke?)

    Kommentar af ManInBurka© — 22 maj 2008 @ 2:41 pm

  37. # 33

    Tak for de pæne ord ;0)

    Kommentar af Aida — 22 maj 2008 @ 5:51 pm

  38. Egypt ; Treatment of Christians 1 of 3.

    http://uk.youtube.com/watch?v=36TNd3c0K8Q&feature=related

    Egypt ; Treatment of Christians 2 of 3

    http://uk.youtube.com/watch?v=_D1WhNwN5qk&feature=related

    Egypt ; Treatment of Christians 3 of 3

    http://uk.youtube.com/watch?v=SpOKKjaTAKQ&feature=related

    Kommentar af Hodja — 22 maj 2008 @ 9:16 pm

  39. http://chicago.agrino.org/turkish_pogrom_against_the_greeks.htm

    Kommentar af Hodja — 22 maj 2008 @ 9:44 pm

  40. Jordan Deports Evangelical Christians

    http://www.assistnews.net/Stories/2008/s08030056.htm

    Kommentar af Hodja — 22 maj 2008 @ 9:50 pm

  41. En tur til Ægypten: http://www.islam-watch.org/Misr/Non-Muslims-under-Islamic-oppression.htm

    Kommentar af Hodja — 22 maj 2008 @ 10:54 pm

  42. Disappearing Christians of the Middle East

    http://www.meforum.org/article/4

    Kommentar af Hodja — 22 maj 2008 @ 10:56 pm

  43. I må undskylde at jeg ikke har fået svaret endnu, men jeg har lidt travlt med eksamenslæsningen. I får, inshaAllah, alle svar i morgen.

    Endnu en gang undskyld for den lange ventetid.

    Btw. Hodja, er det ikke næsten spam det der? :)

    Kommentar af sunnidk — 22 maj 2008 @ 10:58 pm

  44. Nej det er såmænd bare en brøkdel af, hvad jeg tilfældigt kom forbi i søgning efter andre ting.

    Det handler altsammen om islams vidunderlige tolerance overfor de vantro i de lande du nævner.

    Kommentar af Hodja — 22 maj 2008 @ 11:50 pm

  45. 36.ManinBurka

    Ups, ja, det er ikke Kidman eller Nicole, men Kitman !

    Takker.

    Kommentar af Vivi Andersen — 22 maj 2008 @ 11:59 pm

  46. ->45
    Altid til tjeneste! ;-)

    Kommentar af ManInBurka© — 23 maj 2008 @ 10:01 am

  47. -> 31 Jeg ved ikke hvor du har dine oplysninger, men de er hvert fald ikke i overensstemmelse med muslimsk selvforståelse. Vi definerer os ikke som “rene og ophøjede væsner”. I det hele taget er den overdrevne fokus på rene kontra urene, slet ikke noget jeg som muslim støder på til daglig, med mindre jeg forvilder mig ind på Hodjas blog og lignende sider. Jeg vil meget gerne se hvad du bygger dine påstande på.

    -> 32 Jeg lever i den samme verden som dig - skønt, ik?
    Jeg har ikke påstået at det er perfekt i de lande, jeg påpegede tværtimod selv at der har været negative eksempler. Indonesien, Egypten og Tyrkiet er lande med befolkninger på over hhv. 237 millioner, 81 millioner og 71 millioner. Det kan vel næppe komme som nogen overraskelse for dig at der findes forfærdelige mennesker deriblandt, der kan finde på at gøre forfærdelige ting. Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke har set på de enkelte links - illustratedpigs.blogspot.com er ikke ligefrem en url der signalerer saglighed og nuancerethed.

    At palæstinenserne (herunder også kristne) har valgt Hamas ændrer ikke ved at kristne og muslimske palæstinensere lever fredeligt sammen side om side. Ligesom i Libanon. Situationen i Libanon er ekstremt indviklet og kompleks og at gøre det til et spørgsmål om religion er direkte tåbeligt. Faktum er at kristne og muslimer lever fredeligt sammen.

    Mht. Algeriet har du jo helt ret. Hvis man i sin tid havde respekteret befolkningens beslutning havde terroristerne måske fået held til at udføre de mange blodige massakre de har pint den civile befolkning med.

    Slutteligt spørger du hvad jeg laver her. Jeg bor her, studerer her og arbejder her.

    -> 34 Jeg kender udmærket Freedom House og jeg ved godt at det ikke altid er helt uproblematiske analyser de foretager, men Freedom House er et ret godt bud på en måde til at vurdere et lands demokrati.

    Tyrkiet: Det er jo netop de muslimske partier der arbejder for en øget demokratisering og det ultrasekularistiske og -nationalistiske militær der modarbejder alle forsøg på øget demokratisering.

    Libanon: Det er så en helt anden diskussion.

    Palæstina: Jeg ved udmærket hvad demokrati er, gør du?

    Bosnien: Det var jeg faktisk ikke klar over. Nej, det synes jeg egentlig ikke er særlig interessant. Det kan sagtens forklares vha. strukturelle, historiske og institutionelle forklaringer. Det er de færreste politologer der anser religion som en afgørende forklaringsfaktor for demokratisering. Selv Huntington siger faktisk at man ikke kan nøjes med en enkelt forklaringsfaktor, eksempelvis religion.

    Indonesien: Igen, jeg har ikke hævdet at det er perfekt, eller at det er i nærheden af det vi ser herhjemme.

    -> 35 Det er faktisk lidt sjovt. De såkaldte islamiske menneskerettigheder hører og læser jeg kun om fra folk som Tina Magaard, Helle Merete Brix og ligesindede. Det er ikke noget vi (almindelige danske muslimer) overhovedet beskæftiger os med, eller kender til. Jeg havde således ikke hørt om dem før jeg var til et foredrag med Tina Magaard. Min demokratiforståelse tager jeg primært fra Dahl (- kombineret med Hal Koch.)

    Og nej, det er dig der i dit indlæg (21) kommer med en række påstande. Derfor er det også dig der må bevise dem.

    -> 36 Ja, jeg er muslim og havde aldrig hørt om begrebet før. Jeg fandt dog en interessant artikel om emnet:

    http://www.islamonline.net/servlet/Satellite?cid=1123996016204&pagename=IslamOnline-English-AAbout_Islam/AskAboutIslamE/AskAboutIslamE

    -> 38-42 Har du en pointe?

    Undskyld de sene svar.

    Kommentar af sunnidk — 23 maj 2008 @ 11:30 pm

  48. ->47 Hvorfor ved jeg mere om din tro end dig??? Tågenakke!

    Kommentar af ManInBurka© — 24 maj 2008 @ 1:14 am

  49. Og der skulle selvfølgelig have stået: “Hvis man i sin tid havde respekteret befolkningens beslutning havde terroristerne måske IKKE fået held til at udføre de mange blodige massakre de har pint den civile befolkning med.” i (47).

    -> 48 Det gør du så sandelig heller ikke. Du har bare læst en masse om begreber der kan vinkles negativt og som passer ind i det billede du i forvejen har af Islam.

    Jeg synes godt nok det er sjovt at du konkluderer at du ved mere om min tro end jeg gør, fordi jeg ikke kendte til begrebet kitman. :D

    Kommentar af sunnidk — 24 maj 2008 @ 8:22 am

RSS af kommentarer til dette indlæg. TrackBack en URI

Skriv en kommentar