Det drejer sig om, at nogle muslimer har fundet ud af, at der er alkohol i Thousand Island Dressing.
A website affiliated with the northern branch of Israel’s Islamic Movement warned its readers to avoid a brand of Thousand Island dressing produced by a well-known Israeli company. The warning was issued after a local Arab discovered that the dressing contains alcohol.
[...]
Khatib noted that he approached a senior figure in the manufacturer’s marketing department and was told that the company did not mislead anyone, as the ingredients were clearly noted on the packaging. The senior figure reportedly told Khatib that anyone can decide whether he wishes to use the dressing.
Vi venter spændt på, hvad det næste bliver. Der kan ikke gå lang tid.
Bemærk iøvrigt den ’senior figures’ svar – gid vi havde flere af den slags!








Der er også alkohol i almindeligt brød – det dannes ved gæringsprocessen. Det burde nogen fortælle de stakkels mennesker!
Comment af Anna Lyttiger — 18 april 2008 @ 07:05
Det er nok begrænset, hvad der er tilbage efter bagningen, alkohols kogepunkt er jo ret lavt
Comment af Hodja — 18 april 2008 @ 07:43
Gelatine der herhjemme især fremstilles ved udkogning af svinehud og svineben, anvendes i utallige slikprodukter.
Ak ja de har det altså ikke nemt de stakkels forfulgte muslimer!
Comment af Inferno — 18 april 2008 @ 07:57
Haribo har allerede en produktlinie med halal-slik.
Hallalibo: http://hodja.wordpress.com/2006/11/22/fremtiden-er-begyndt/
Comment af Hodja — 18 april 2008 @ 08:29
-> 4
Ak hvad folk finder på for ussel mammon, at det er en jøde der stiller sig op i rækken af forrædere og selvmordskandidater, undrer mig efterhånden ikke længere!
Comment af Inferno — 18 april 2008 @ 09:00
Det er jo komplet åndsvagt. Jeg tror jeg køber lidt mere af deres dejlige produkter, så længe de ikke falder på knæ for muhammeds stormtropper.
Comment af Rettentilselvforsvar — 18 april 2008 @ 10:27
Haha, nu må I tage jer sammen.
Hvordan kan I hidse jer op over eller finde det åndssvagt, at nogle mennesker holder sig fra et produkt, de ikke vil spise grundet indholdet? Det er jo ikke anderledes, end hvis veganere nægter at spise vingummi, da der er gelatine i.
Sikke da et lavt niveau, debatten er nået til, hvis folk nu begynder at latterliggøre folk pga. deres spisevaner.
Comment af Nick Kofod Mogensen — 18 april 2008 @ 13:19
-> 7
Ville gerne svare dig, men kom til at klikke på dit link – why bother!
Comment af Inferno — 18 april 2008 @ 13:37
Inferno:
Ja hold da op, det ville jo være forfærdeligt at føre debat med nogle, man er uenig i. Det er jo ligefrem demokratisk!
Comment af Nick Kofod Mogensen — 18 april 2008 @ 14:19
Det ikke noget galt i, at nogle er så hysteriske, så de ikke kan spise alt, så kan de hysteriske bare fravælge det de ikke “tåler”.
Problemet er, at nogen tilhører en tåbelig kvindeundertrykkende idelogi, der bestemmer alt i deres liv, og disse uselstændige mennesker samt deres naive medløbere, i flere og flere tilfælde KRÆVER, at vi andre også indretter vores spise vaner efter DEM.
Det er forkert, ligesom de frivillige underkastelses dhimmier, bare retter ind og så frelst udbryder “betyder det noget, det da ligegyldigt” og det bliver de ved og ved med, indtil MIN flæskesteg bliver forbudt, for så går jeg amok!!!!
Comment af li — 18 april 2008 @ 14:43
@ Nick Kofod Mogensen
“Hvordan kan I hidse jer op over eller finde det åndssvagt, at nogle mennesker holder sig fra et produkt, de ikke vil spise grundet indholdet? Det er jo ikke anderledes, end hvis veganere nægter at spise vingummi, da der er gelatine i.”
Det er da også for åndsvagt.
Hvis man har meget sære krav til sin mad er det fair nok, men det er ikke noget man skal pådutte os andre.
Comment af Rettentilselvforsvar — 18 april 2008 @ 14:52
Der er ingen, der pådutter nogen af jer at købe Haribos nye produktserie! Jeg finder det ikke sandsynligt, at der er nogen form for tvang indeblandet i jres slikindkøb. Det, der er tale om, er et udvidelse af sortimentet – altså, alle Haribos produkter byttes ikke ud med de nye halal-slikposer.
I bliver ikke tvunget til at blive muslimer, så slap lige af med raseriet.
Comment af Nick Kofod Mogensen — 18 april 2008 @ 15:56
Halal-slagtning
Skolebespisninge
Krav om svinekød fri lejerskoler
osv
Comment af li — 18 april 2008 @ 16:52
Det er da godt, at Nick hedder kofod og ikke grisefod, for så var han udelukket fra mange ting.
Comment af Fritz — 18 april 2008 @ 17:56
Det er i det hele taget noget plat med det alkohol. Alkohol dannes jævnligt i mavesækken, specielt ved indtagelse af sukker.
Det er en dum religion, som udover at tro jorden er flad også tror at mænd er mere værd end kvinder. Men det er jo heller ikke lige tilhængerne af islam der modtager flest nobelpriser.
Og hr Mogensen, gad vide hvilket liv du lever (og hvor)?
Comment af ManInBurka© — 18 april 2008 @ 18:02
Gå ind på Nick Kofod Mogensen blog og få jer en griner. Han er tæt på den lukkede…
http://kofod.urbanblog.dk/
Mon hr. Kofod er i familie med en hvis Jeppe?
Comment af ManInBurka© — 18 april 2008 @ 18:07
ManInBurka:
Det er da meget muligt, at det er plat at være imod alkohol, og at islam er en dum religion. Så meget indsigt har jeg hverken i biologi eller religion til at vide. Det er dog også sagen uvedkommende.
Det handler om respekt for andres måde at leve på, og i høj grad også tolerance. På hvilken måde skader det, at en religiøs gruppe får mulighed for at spise vingummi?
Og i øvrigt lever jeg et udmærket liv, tak for omtanken. Jeg bor i Ishøj, går på gymnasiet og har det godt. Jeg har nogle søde venner, og min familie er – på trods af, at nogle er kristne
, – rigtig sød. Men hvad har det med Haribos produkter at gøre?
Comment af Nick Kofod Mogensen — 18 april 2008 @ 18:09
ManInBurka:
Han er vist snarere i familie med en vis Carsten.
Comment af Mikael — 18 april 2008 @ 18:23
ring efter den blå bil til ham der nick et eller andet hurtigts muligt han er til fare for sig selv og os andre
Comment af per — 18 april 2008 @ 18:31
->17
Jeg har selv stor respekt for andres levevis. Hodja f.eks. drikker en elendig whisky og ryger dårlige cigarer. MEN jeg har kun respekt for andre, hvis de også respekterer andre OG hvis de ikke undertrykker nogen.
Comment af ManInBurka© — 18 april 2008 @ 18:48
Og man kan ikke respektere andre, hvis man er imod at spise svin og indtage alkohol?
Comment af Nick Kofod Mogensen — 18 april 2008 @ 18:52
#2 Hodja: Der er så meget alkohol i brød, at det kan måles. Altså er brødspisende muhamedanere hjemfaldne til hudud-straf efter sharialovene.
Comment af Anna Lyttiger — 18 april 2008 @ 18:55
#21: Hvad bilder du dig ind, din svinekødsædende vantro hund? Implicerer du måske, at muhamedanere respekterer vantro? FATWAAAA!
Comment af Anna Lyttiger — 18 april 2008 @ 18:58
Sagen er, Nick, at dette er endnu et eksempel på muslimer som vil have særbehandling og som ikke kan finde ud af at holde deres religion i privaten.
Hvis det ikke havde været for de foregående krav om halal mad i skolerne, særlige svømmehaller for islam-damer, forbud mod et sige og tegne diverse ting, trusler og overgreb mod folk som de er uenige med, krav om særlige sahria love osv. osv. Altså en generel invasions- og trusselskultur mod de oprindelige befolkninger i hvert eneste af de lande som muslimerne rejser til, så havde de fleste nok været temmelig ligeglad med lidt dressing og vingummibamser.
Men det er blevet for meget, og hver eneste gang endnu en lille skive af salamien skæres, skal det have opmærksomhed, så vi har en chance for at dokumentere udviklingen og måske bremse den inden det er for sent.
Comment af rettentilselvforsvar — 18 april 2008 @ 19:32
->22: Kan vi få et link??
Comment af Hodja — 18 april 2008 @ 19:35
->21
Nu er du dum. Prøv at undersøge muslimernes måde at behandle deres kvinder på. Mere end 30.000 kvinder i dette land kan ikke sproget uagtet at de har været i landet i mere end 10 år. Undersøg hvorfor.
Kender du nogle muslimske familier indefra. Tror det ikke. For 15-20 år siden kunne man komme “bag facaden”. Det er stort set umuligt i dag.
Undersøg nu tingene alligevel. Du kommer ikke langt i livet ved at være tossegod.
Comment af ManInBurka© — 18 april 2008 @ 19:43
-> 25 Alkohol i brød blev påvist allerede i 1873. Her et link til originalskriftet:
http://runeberg.org/tiphyche/1873/0290.html
Laves brød på surdej, er der ikke alkoholrester i brødet, da gæringsprocessen ikke har samme påvirkning på kulhydraterne.
Du siger bare til hvis du vil vide mere
Comment af ManInBurka© — 18 april 2008 @ 19:51
Det var ikke det, jeg spurgte om. Jeg vil gerne vide, hvor meget (%) der er i færdigbagt brød. Gæringsprocesser lærte jeg alt om i biokemi på universitetet.
Comment af Hodja — 18 april 2008 @ 20:42
Det varierer meget, fremgår af linkets indhold.
Comment af ManInBurka© — 18 april 2008 @ 20:45
Den er da morsom, laver du ikke en post om det – ‘Må muslimer spise brød?’
Der må være nogle nyere målinger, afhængigt af meltype, gærtype, bagningstype etc.
Comment af Hodja — 18 april 2008 @ 20:49
Vi blev beriget med en irakisk grønthandler for 7-8 år siden, her hvor jeg bor, og jeg foreslog ham – da han havde god olivenolie – også at få noget vineddikke på hylderne i stedet for (eller som supplement til) lager-eddike.
“Så min’ kunder ikk’ handl her mere med vin i!”
Lagereddike fremstilles for resten industrielt af rå spiritus…
Comment af Anna Lyttiger — 19 april 2008 @ 11:04
28: Biokemi? Spændende – jeg er selv laborant (mikrobiologi)…
Comment af Anna Lyttiger — 19 april 2008 @ 11:06
#23: Lad nu være med at gør dig selv og dine meningsfæller til grin, for den kommentar er da ikke andet end pinlig.
#24: Der er jeg uenig. Det er ikke et eksempel på særbehandling overfor muslimer, men et simpelt spørgsmål om, at nogle firmaer har udviklet nogle produkter, der er efterspørgsel omkring. Er du også imod light-produkter? For hvis man skal følge din tankegang, må det vel være endnu et eksempel på, at diabetikere og andre, der ikke vil have sukker, ønsker særbehandling.
#26: Hvad har undertrykte kvinder med Haribos produktudvikling at gøre? Du må lige forklare sammenhængen, for ellers ligner det, at du taler udenom, da du er løbet tør for argumenter, der kan retfærdiggøre dit fremmedhad. Og jo, jeg kender muslimske familier indefra. Jeg er vokset op på den københavnske vestegn. Og ja, der er familier, der har meget store problemer, men det er nu ikke et decideret religiøst problem. Der er lige så mange kristne eller ateistiske familier i det område, der slet ikke fungerer, og hvor folk bliver undertrykt. Problemet er ikke kun centreret omkring muslimer, men fattige generelt. (Ikke at vestegnen er voldsomt fattigt, men det er fattigere end andre steder i Danmark.) Har du nogensinde været i nogle af de såkaldte ghettoer? Hvis du har, så burde du vide, at der er lige så ikke-muslimer, der er kriminelle og kvindeundertrykkende.
Comment af Nick Kofod Mogensen — 19 april 2008 @ 14:44