Det er der såmænd intet overraskende i for enhver der kender denne “Avis” og dens radigale tankegang.
I anledning af PET’s forhøjede trusselsvurdering, har Samarbejds-Politiken en debat på internettet. Her kan man få et utroligt indblik i en forestillingsverden hos et segment af befolkningen, der må siges at være uden for pædagogisk og terapeutisk rækkevidde. Nu kunne man så mene, at sådan en debat bedst forbigåes i tavshed, men bladets redaktion har – for at føje spot til skade – valgt at bringe et par af de mest modbydelige indlæg helt frem på deres hoved-hjemmeside. Disse indlæg slår til lyd for, at et terror-anslag mod Danmark er retfærdiggjort af tegninger, “tonen” og dele af lovgivningen. Svinerierne skal ikke citeres her – denne blog har et vist anstændighedsniveau at opretholde – men vil man have et lille indblik i forrædderens, stikkerens og værnemagerens psykologi, kan man klikke her.
Bladet har – uvist af hvilken grund – ikke bortcensureret de indlæg, der trods alt går i rette med uhyrlighederne. Nogle af disse indlæg kan vi her på bloggen fuldt tilslutte os, idet de rejser spørgsmålet : hvordan kan vi andre overhovedet leve og trække vejret i et land sammen med disse eksemplarer af homo radigalicus?








‘Tyskertøser’ er vel det mest dækkende begreb for både læsere og udgivere af denne parodi på en avis.
Comment af TB — 11 april 2008 @ 16:03
De skal i hvert fald ikke slippe med at blive klippet skaldede på opgørets dag.
falkeøje
Comment af falkeøje — 11 april 2008 @ 16:13
Du Almægtige! Man tager sig til hovedet over den flok idioter.
Med det segment går Politiken vist desværre ikke neden og hjem foreløbig.
Comment af Mikael — 11 april 2008 @ 16:15
Danskere i ty.. øhhh arabisk uniform! De er næsten værre en ‘The Real Stuff’.
Comment af TB — 11 april 2008 @ 16:45
– Fred kan man altid få. Man skal bare bøje nakken. Men sand fred kræver kamp. Det ved I, der har givet jeres blod i den grønne zone, sagde præsten med pilen rettet mod den opinion i Danmark, som ikke kan se meningen med folketingsflertallets beslutning om at gå i krig ved verdens ende.
http://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/article993801.ece
Comment af Bøddel — 11 april 2008 @ 16:50
Sande ord: Fred kan man altid få, hvis man bøjer nakken.
Men danskerne skal absolut ikke bøje nakken for muslimer.
De skal vælge frihedskampen, som så mange gode danske mænd valgte mod den tyske besættelse.
falkeøje
Comment af falkeøje — 11 april 2008 @ 17:21
Vi blir’ fler’ og fler’… ta’ pænt mod de nye!
Comment af ManInBurka© — 11 april 2008 @ 17:56
Nu kan man jo lave dem til bio-rigtig dieselolie.
Hormange ltr. dieselolie mon der kan blive af 1000 muslimer?
falkeøje
Comment af falkeøje — 11 april 2008 @ 18:43
Du er syg Falkeøje…
Comment af ManInBurka© — 11 april 2008 @ 19:03
#9.
Absolut ikke, men ganske praktisk.
Jeg er maskiningeniør.
falkeøje
Comment af falkeøje — 11 april 2008 @ 19:27
Jeg har aldrig mødt en ingeniør jeg ikke opfattede som lidt syg
Men du er måske reglen der bekræftiger undtagelsen?
Du bliver uundværlig når frihedskrigen kommer – klart du ønsker den
Comment af ManInBurka© — 11 april 2008 @ 19:36
Det vist på tide og Bevæbne sig.
Comment af Nidhug — 11 april 2008 @ 19:38
#11.
For, det ikke skal være løgn, så er jeg også HD. i Regnskabsvæsen.
Så kan man hurtigere konstatere, om det er økonomisk forsvarligt.:lol:
falkeøje
Comment af falkeøje — 11 april 2008 @ 19:43
Falkeøje, din bemærkning #8 er malplaceret på nærværende blog. Du kan erstatte ordet “muslimer” med “jøder” og få den optaget i Samarbejds – Politiken.
Comment af Skjoldungen — 11 april 2008 @ 19:56
Tænk at nogle mennesker kan være så hadske og smålige. Man ved ikke om man skal le eller græde. Jeg græmmer mig over at have dens slags medlemmer i vores nation, og at Politiken kan få sig selv til at bringe den slags hate speech.
Comment af rettentilselvforsvar — 11 april 2008 @ 19:57
#15.
Hvad er mest værd, kærligheden til fædrelandet, eller “kærligheden” til parasitterne?
falkeøje
Comment af falkeøje — 11 april 2008 @ 20:06
#13
Det forklare din “lidt” teknokratiske indgangsvinkel til samfundet…
Har iøvrigt selv en HD(R) som tillæg.
Comment af ManInBurka© — 11 april 2008 @ 20:19
#17.
Må jeg spørge, hvad du har som hovedbeskæftigelse?
falkeøje
Comment af falkeøje — 11 april 2008 @ 20:30
#17.
Da jeg var helt nyuddannet ingeniør, blev vi tilbudt en fin uddannelse som sprængningseksperter ved Hjemmeværnet.
Det havde jeg stor lyst til, men jeg havde et rejsejob, hvor jeg konstant var på farten.
Det kunne jeg virkelig have tænkt mig.
Sikken en perfekt sabotør, man kunne have blevet.
Sammenlignet med mængden af sprængstof, var sprængningen af broerne over Gudenåen ikke specielt vellykket, såvidt jeg kan se.
falkeøje
Comment af falkeøje — 11 april 2008 @ 20:52
#18
Nej, jeg kan godt lide at være anonym. Men jeg er ikke ansat nogen steder. Jeg kan vel kaldes en form for kaospilot i det private erhvervsliv.
#19
Det er det jeg mener med at du er nærmest uundværlig når frihedskrigen kommer (#11)
Comment af ManInBurka© — 11 april 2008 @ 21:01
#20.
Du er altså konsulent.
falkeøje
Comment af falkeøje — 11 april 2008 @ 21:16
Uha drenge, i ser ud til at kede jer. Intet modspil, kun hinanden, og i er temmelig enige. Gud ske lov også om at i er de eneste, der har forstået sandheden.
Man kan så i fællig kikke lidt på dem, der intet forstår, og grine lidt af dem. Men gir det rigtig noget?
Så her et par forslag til diskussion, om det er interessant må i selv finde ud af:
Måske skyldes kontroversen med tåberne (mig selv inklusive), at vi har svært ved at opfatte os selv som værende i krig. Vi kan ikke rigtig se dem, som i siger er hovedfjenden, men som det ser ud for os angriber i en masse andre (lande og personer), som for os at se ikke har gjort noget (særligt) forkert. I nogle tilfælde, f.eks. det tidligere Irak og Den internationale Klub, har deres største brøde i vores øjne været at efterleve amerikanske forbilleder.
Noget helt andet:
I dag fejrer jeres åndsfæller i Tyskland et rundt jubilæum, der burde fryde selv Falkeøje og Onion. Hvilket? Hvad skete der egentlig og hvorfor? (tip: det siges at have noget at gøre med et så seriøst link som: http://www.bild.de/ )
I kunne jo alligevel godt lide at gå i skole kan jeg se …
…
Og så skal jeg iøvrigt snart klippes. Jeg sender gerne håret, så kan i øve jer på det.
Men jeg synes faktisk, det er lidt synd for Anni-Frid Lyngstad.
Comment af homo scavenius — 11 april 2008 @ 21:32
@homo scavenius:
“Uha drenge, i ser ud til at kede jer.”
Aldrig i livet, ikke med islam i baghaven, faktisk vil jeg mene, at Fredens Religion™ og dens uforlignelige tilhængere, er en uudtømmelige kilde til spas og moro!
Comment af Inferno — 11 april 2008 @ 22:09
Falkeøje-
Det er da ikke for sent at lære at anvende sprængstoffer- eller noget andet gavnligt med henblik på de for os så alvorlige tider der venter rundt om hjørnet .
Et familiemedlem …. over de 60 … flyver nu eenmotors og observationsflyvninger, samt uddanner kommende piloter, indenfor Hjemmeværnet.
Så længe man ikke er senil, er fysisk i god form, hvad skal forhindre een i at tage fat ?
Comment af Vivi Andersen — 11 april 2008 @ 22:36
#24.
Du har ret Vivi, jeg er i god form, selvom jeg har haft en blodprop og har rundet de 73, så selv om jeg har lyst, så er det nok ikke flyvning, jeg skal dyrke nu.
falkeøje
Comment af falkeøje — 11 april 2008 @ 23:20
19:46 11. apr 08 Elsebeth Gerner Nielsen, Frederiksberg
Jeg vil som medlem af det Radikale Venstre lige pointere, at vi danskere ikke skal være for fine til lidt islamistisk terrorisme, jeg mener så absolut, at det er kulturberigelse.
http://politiken.dk/skriv_til_politiken/article493612.ece
Comment af Elsebeth Gerner Nielsen, — 11 april 2008 @ 23:22
#25
Jamen så er jeg “kun” lidt mere end halvt så ung som dig.
Og jeg konsulterer ikke nogen
# homo scavenius, forstår ikke dit budskab. Kan du hjælpe mig?
Comment af ManInBurka© — 11 april 2008 @ 23:45
Sprøgsmålet er så, om de her tåber, der skriver i kommentarere, er repræsentative for Politikens gennemsnitslæsere. Folk, der skriver på nette, er som oftest(regner jeg med) mere engageret i politik, og mere “ideologisk bevidste” end gennemsnitsbefolkningen. Min mor, fx, er Politiken-læser, men det vrøvl der kommer til udtryk i kommentarene, ville hun kun ryste på hovedet af.
Og uanset hvad man mener om Tillæget(resten af avisen) så er ATS altså skidesjove:-)
Go weekend
Jacob
Comment af Jacob A — 11 april 2008 @ 23:55
#27 OK da.
1. I denne debat ser deltagerne ud til at være relativt enige (bortset naturligvis fra mig). Det syntes jeg så kedeligt ud.
2. Når vi taler om vestens forhold til mellemøsten ligner det for mig den gamle diskussion, om glasset er halvt fyldt eller halvt tomt (eller hvad). Ingen fornuftige mennesker vil vel betvivle, at det er sket, at kristne er gået over gevind overfor muslimer. Eller at der også findes muslimer, der i almindelighed altid opfører sig pænt. De modsatte tilfælde findes selvfølgelig også. Men hvorfor altid focusere på konflikten i et forhold, hvis det ikke er produktivt. For mig at se kan det kun escalere den. Historien er fyldt med fejder, og det er de færreste udenforstående, der har kunnet se noget konstruktivt i dem. Men det er normalt, at deltagerne føler, at de har verdens bedste grunde til at gøre som de gør. Hvis man er ved at blive impliceret i sådan et forehavende er det min overbevisning, at man bør tage en dyb indånding og tænke sig godt om. Hvis nogen fra landsbyen bliver impliceret i en fejde med nogen fra nabolandsbyen er det min overbevisning, at man i det gode naboskabs navn må prøve at formidle. Også selv om de nærmeste af naboerne bander og føler man tager parti for dem, der bor længere væk. Dette sidste må man så tale med dem om.
3. Det om Tyskland var en lille quiz. Et lille tip mere: Jubilæet er 40 år. Og jeg vil virkelig gerne høre, hvad i mener om begivenhederne.
4. Om nedsættende bemærkninger: Kun at de er der for at escalere konflikten – og selvfølgelig gøre livet svært for dem, der prøver at gå imellem.
Comment af homo scavenius — 12 april 2008 @ 00:53
#29 Scavenius (passende navn, må man sige…)
ad 1. Vi er sjældent enige her på bloggen. Var det ikke Poul Henningsen, der sagde: uenighed gør stærk? Og det står mig ikke ganske klart, hvad du mener om Samarbejds-Politiken og dens læseres indirekte opfordring til muslimerne om at sprede død og lemlæstelse p.g.a. nogle avistegninger.
ad 2. Du slår til lyd for dialog. Udmærket. Prøv at læse indlægget “Landet, tidligere kendt som Sverige” her ovenfor. Og se hvad der kommer ud af dialog med Fredens Religion.
ad 3. Din reference til “Bild” må være ret så subtil. I hvert fald kan jeg ikke finde noget “hint” til andet end bare damer, bilreklamer og alm. avisvås.
ad4. Hvis du vil se nedsættende bemærkninger, så vender vi atter tilbage til Samarbejds-Politiken. Læser du den? – I så fald vil vi gerne høre din mening om dens omtale af et herværende, ikke-stuerent parti (og dermed ca. ½ million danskere). Og hvis du virkelig mener, at du vil opholde dig i ingenmandsland, så er jeg bange for, at du snart kommer til at vælge side for at overleve.
Comment af Skjoldungen — 12 april 2008 @ 01:18
1. Jeg mener, at nogle af kommentarerne er lavet til lejligheden. F.eks. #26 her på siden. I hvert fald tror jeg ikke, at afsenderen er den politiker, jeg har oplevet i medierne.
2. Jeg ser helt klart jeres klagepunkter. Det jeg indtil videre forsøger, er at få jer til at anerkende, at også modparten har klagepunkter OG at de objektivt set er ligeværdige med jeres, fordi der i begge tilfælde er tale om overleverede, følelsesmæssige komplekser.
3. Subtil eller ej. Der var tale om Rudi Dutschke, eller rettere om det at han blev skudt for sine meninger, bl.a. om netop Bild.
4. Jeg vil ikke forsvare hverken Politikens eller Nyrups kommentarer til DF. Derimod melder jeg mig under fanerne, når det handler om at afmontere konflikten. Kom videre, jeg ved godt, at i indtil videre er stærkest. Det ser man tydeligt i Irak og Afghanístan og også i “Det hellige land”. Men i en konflikt har altså kun den stærkeste part mulighed for at lukke op for en opblødning.
Comment af homo scavenius — 12 april 2008 @ 02:06
Selvom man som tidligere læser af den avis gennem over 20 år frem til ca. 95 har fået et vist indblik i dette totalt verdensfjerne univers, så tyder noget da på at de idag isolerer sig i en grad som det er svært at forestille sig.
Selv kan jeg nok ikke løbe fra påvirkningen, den sætter dybe spor, så jeg må give Falkeøje fuldstændig ret, det bliver hverken ham eller jeg der skal ud og lægge bomber under fjenden, det egner vi os ikke til.
Det faldt mig derfor ind at mens jeg sad og læste politiken og udviklede mig til et skvat, så levede andre i diktaturstater tæt på os og udviklede helt andre egenskaber som var nødvendige for at overleve der.
Dette helt anderledes syn på tingene og de færdigheder i at overleve svarer nok meget godt til det som vi selv praktiserede under besættelsen og måske snart får brug for igen?
Blot et eksempel: Der udvikler sig en evne til at være usynlig i det offentlige rum; i gadebilledet, i en menneskemængde, i toget eller bussen, kun at blive set når man selv giver sig til kende.
Hvis jeg selv derimod har glemt at stemple billetten, så kunne jeg ligesågodt sætte et skilt op om det, så tydeligt er det.
Denne evne til at kunne færdes ubemærket, kombineret med et latent kampberedskab er nok lige brugbar hvadenten man færdes mellem en regulær besættelsesmagt eller blot nogle indvandrerbander.
Comment af Jens Hansen — 12 april 2008 @ 08:02
Kære homo Scavenius,
Jeg har ikke meget tid, så det bliver lidt kort. Du skriver: “2. Jeg ser helt klart jeres klagepunkter. Det jeg indtil videre forsøger, er at få jer til at anerkende, at også modparten har klagepunkter OG at de objektivt set er ligeværdige med jeres, fordi der i begge tilfælde er tale om overleverede, følelsesmæssige komplekser”. Jeg og mine børn skal ikke tilpasse os nogen religion og vi siger hvad det passer os. Kan de “fremmede” ikke accepterer det, så land fly. Altså tag deres klagepunkter hjem hvor de kom fra.
Når et glas er halvt fyldt, har du fyldt det halvt op. Når det er halvt tomt har du drukket halvdelen. Altså er udgangspunktet vigtigt for om du siger halvt tomt eller halvt fyldt. På samme måde er Danmark snart halvt fyldt med muslimer. Vi er ikke halvt tomt for muslimer, vel?
Nå men tiden skal nok vise dig sandhedens vej, selv om jeg ikke håber det…
Comment af ManInBurka© — 12 april 2008 @ 09:21
Lige en tilføjelse til 32:
Den dårlige samvittighed fra mit eksempel ovenfor, hvis man har glemt at betale billetten, kan måske generaliseres til hvis man lever en priviligeret tilværelse på det øvrige samfunds og den øvrige verdens bekostning, sådan som det vist ikke er usandsynligt for en stor del af politiken-segmentet.
Så er der vel 2 muligheder:
Man kan i al beskedenhed gøre noget selv, finde sig et nyttigt arbejde i stedet, og glemme den dårlige samvittighed på denne måde.
Eller man kan holde fast i sine privilegier, udbasunere sin dårlige samvittighed for alverden og kræve at alle andre gør noget, satse på at godhedsindustrien vokser sig stor nok til at den kan invitere alverdens fattige hertil så vi alle kan betale for at være gode ved dem og det kan lette samvittigheden lidt hos politikens lederskribent og hendes tilhængere.
Måske er det noget af årsagen til at vi står i problemer til halsen med indvandrerne idag?
Comment af Jens Hansen — 12 april 2008 @ 10:17
Indlæg 31 var noget upræcist. Jeg beklager, det var sent. Jeg prøver at rette lidt.
1. Hvilke kommentarer er der tale om på Politikkens debat? Det, der blev til #26 her på siden? Det tror jeg ikke er lavet af den politiker vi kender fra medierne, men derimod af en af hendes modstandere.
2. (tilføjelse) Konflikten er både international og national. På det internationale plan vil jeg hævde, at dens “fejdenatur” er selvindlysende. På det nationale plan er det min opfattelse, at “folkekræfter” nær højrefløjen er gået foran med kampsporttræning, bevæbning og rockergrupper. At 2. eller 5. generations indvandrere lærer deraf kan man vel ikke laste dem. Eller har landet en særlig interesse i, at de organiserede kriminelle er dansksindede?
4. (jeg kan godt se, at jeg netop må at forsvare Politiken) Debatmoderation er åbenbart forskellig. Her på siden hersker vist også den løftede pegefingers politik, hvis man har været på den rigtige side i ´45. Eller er det et spørgsmål om klantilhørsforhold? Politiken har mig bekendt været imod “det ny højre” siden ´72. Det tror jeg stadig at den er. Dette ny højre er for mig at se også gået i spidsen med undermineringen af den offentlige sektor, mistænkeliggørelsen af lærere og andre autoritetsfigurer, nedskæringer overalt og omdefineringen af skattebetaling fra “solidarisk deltagelse” til “tyveri”. Men i jeres øjne skal sikkerhed (og alle de andre velfærdsgoder) måske kun gælde rige rockere, der kan føre deres stamtavle tilbage til Gorm den gamle?
#33 Mennesker har altid måttet tilpasse sig hinanden og sådan vil det forblive i al fremtid. Dertil hører desværre religiøse følelser. Det er ikke noget muslimernes profet har opfundet og der er ikke noget, der tyder på at det ville ændre sig, selv om den sidste muslim forsvandt.
Comment af homo scavenius — 12 april 2008 @ 12:56
Mennesket “Erik” vil have os til at tro, at VKO har nedbrudt fællesskabet i det danske samfund med nedskæringer og shaming af offentligt ansatte.
Måske skulle “Erik” prøve at studere især halvfjerdsernes løbske pædagogiske eksperimenter på folkeskoleplan, som i sin enkelthed gik ud på at undergrave tilliden til og respekten for autoriteterne.
Med lilla ble på hovedet har bannerførerne i feminiseringen af det danske samfund fremtvunget, at de nuværende generationer ikke har skyggen af tro på andres ret til at styre og vejlede deres egoistiske projekt “mig og kun mig”!
Hvorfor er det lige, at forældre idag bestormer kurser hvor de tilbydes “coaching” i opdragelse af børn?
Det er fordi den naturlige måde at overdrage viden fra en generation til den næste er gået totalt fløjten og det er sgutte noget, der er opstået på sølle syv år under den nuværende regering.
Limen i vores samfund er opløst og vi samler os i enklaver med dem, som deler vores interesser og holdninger.
Desuden er Mennesket “Erik´s” påstande om nedskæringer og forringelser i den offentlige sektor ikke andet end lodret løgn.
Det er en udtalelse som er symptomatisk for “børn i trodsalderen” på den politiske venstrefløj.
Udtalelserne om rockere, kampsport og højrefløjen gjorde at jeg måtte tørre kaffe af min skærm…vittigheder af den karat er sgu guld værd…bliv endelig ved med at komme op med slige tåbeligheder..det gør vores nattesøvn lettere, når vi ved, at modstanderne maksimalt kan præstere den form for infantilt konspirationsfis!
Hermed er ordet “Rockerfobi” føjet til listen.
Med venlig hilsen fra
en eksportchauffør, som ser frem til at mødet i dag på DTC, Vejle
fører til en total lammelse af landet!
Comment af Bøddel — 12 april 2008 @ 14:46
-> 35 Så må de tilpasse sig eller tage hjem igen!
Comment af ManInBurka© — 12 april 2008 @ 20:12
Efter det sidste indlæg fra homo scavenius hvor facaden krakelerede sidder man tilbage med en undren over at politiken-segmentet kan være så indskrænkede.
Måske har vi danskere vænnet os til at sådan er det, men som jeg beskrev i 32 og 34 så er det ved mødet med verden omkring os at man får øjnene op for hvor galt det står til.
Det paradoksale er så at det de mennesker, der mest højrøstet hylder det globale og universelle og beskylder os andre for at være landsbytosser, der tilsyneladende har forstået mindst af verden omkring os?
Comment af Jens Hansen — 12 april 2008 @ 21:01
Hvad enten Cafelatte-Politiken-segmentet har forstået hvad der foregår i verden rundt om os, og herhjemmme, eller ej, kommer de i Den Sorte Dhimmigryde præcist som alle andre Vantro.
Allerede på indeværende tidspunkt er vi i gang med de første øvelser i at opfører os som Dhimmier .
Vi betaler i klingende mønt og i accept af krav som denne Klodes, af Allah udnævnte, Rene, 1.Klasses Mennesker, der skal herske over alle andre, stiller med.
Hvem kan være i tvivl efter den seneste tids tiltag :
vi skal medvirke til fremover at betale pensioner til 73.000 pensionerede, Palæstinensiske offentlige ansatte.
vi skal naturligvis sideløbende fortsat medvirke til årligt at hæde milliarder af dollars og Euro i Selvstyreområdet.
Der skal etableres en aflægger af al Azhar Institutet herhjemmme
Der er givet grønt lys for Niqab klædte dommere på Danske dommersæder
og der er givet adgang for Niqabklædte politikere på Folketingets Talerstol.
Det er hvad vi er informeret om.
Hvad med Euromed og de sandsynlige konsekvenser der følger disse aftaler -
og hvorfor kan vores politikere ikke tale direkte til os om, at de helt bevidst medvirker til Islamiseringen af Europas lande
og om årsagen til dette ?
Folk som homo scavenius taler om at samtale for at finde en fredelig forståelse mellem islam og Ikke-islam.
Han har endnu ikke fattet – og den emperi der er nødvendig for dette kan ellers hentes ud af både Islams historie og som fra nutidens oplevelser, World Wide, med Islam – at der ikke kan samtales med Islam om at finde løsninger, med mindre disse bliver funderet på Islams betingelser.
Se ud over hele den Vestlige verden – fra Europa over England til Canada, USA og Australien og du vil finde præcist de samme problemer – og de samme reaktioner hos hvoedparten af de Vantro.
Disse Vantro er ved at nå punktet Nok Er Nok.
Men folk som Politiken-segmentet fortsætter fortrøstningsfuldt uden overhovedet at skele til hverken fortidens emperi eller nutidens mere nærværende.
Ubegribeligt !
Comment af Vivi Andersen — 14 april 2008 @ 15:13